به گزارش ایرنا باب الله فتحی روز سه شنبه در جمع دهیاران شهرستان ملایر با بیان اینکه با جذب این میزان تسهیلات اشتغالزایی در ماه های گذشته، ملایر در رتبه های بالای جدول استان قرار گرفت تاکید کرد: در مدت زمان باقی مانده تا پایان سال دهیاران نسبت به جذب تسهیلات اشتغالزایی روستایی به ویژه تسهیلات بهینه سازی مصرف آب تلاش بیشتری داشته باشند.
فرماندار ویژه ملایر با اشاره به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید در توسعه جایگاه و سرعت عملکرد دهیاری ها، این اقدام را در پیشبرد و توسعه روستاها اثرگذار دانست و افزود: دهیاران باید در راستای قانون و اهدافی که برای آنها تعریف شده، حرکت کنند.
فتحی تقویت تعامل و ارتباط متقابل با مردم و شوراهای اسلامی روستاها و داشتن برنامه های مدون کوتاه مدت و پنج ساله و استفاده از تجربه های بخشداران و سایر نهادهای مرتبط را در توسعه و عمران روستاها از ضرورت ها برشمرد.
وی بیان کرد: دهیاران می توانند از ظرفیت و خلاقیت نخبگان، جوانان و بانوان روستایی برای توسعه در حوزه های مختلفی همچون فرهنگی، اقتصادی، عمرانی و اجتماعی در روستاها استفاده کنند.
معاون استاندار همدان تدوین برنامه هایی برای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در روستاها را از دیگر وظایف مهم دهیاران برشمرد و ادامه داد: با توجه به کمبود اعتبارات، دهیاران موظف هستند از هزینه های غیرضروری پرهیز کنند.
فتحی بر لزوم برنامه محور کردن بودجه اختصاص یافته به دهیاری ها، توجه به کیفیت طرح های عمرانی، استفاده از طرح های درآمدزا، جذب سرمایه گذار در راستای توسعه گردشگری و ایجاد خانه های بوم گردی در روستاها، استفاده از تسهیلات کم بهره اشتغال و اجرای سیستم آبیاری نوین توسط دهیاران تاکید کرد.
وی خطاب به دهیاران تاکید کرد: در تبیین خدمات و دستاوردهای انقلاب در 40 سال از عمر انقلاب و اطلاع رسانی دقیق خدمات دولت و نظام به مردم از هیچ تلاشی دریغ نکنید.
فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اقدامات اثرگذار و ماندگار دولت تدبیر و امید در روستاها گفت: خدماتی همچون آسفالت، بهسازی، گازرسانی، اینترنت و اجرای طرح های عمرانی و زیرساختی در روستاها در دولت تدبیر و امید شتاب بالایی گرفت، بدون اینکه هیاهو و تبلیغاتی داشته باشد.
فتحی اجرای طرح تحول نظام سلامت را یکی از شاهکارهای دولت دانست و با اشاره به توطئه های پی در پی دشمنان تاکید کرد: دهیاران باید با همدلی و وفاق، پیگیری وظایف، حضور مستمر در روستاها و استفاده از ظرفیت های روستاها تلاش کنند تا از این مقطع حساس با موفقیت عبور کنیم.
وی همچنین ثبت جهانی انگور ملایر را حاصل تلاش جمعی و هماهنگی موجود بین مجموعه شهرستان دانست و اظهار داشت: نیاز است در این راستا دهیاران تبلیغات مناسبی را در سطح روستاها انجام دهند و از ظرفیت روستاها برای توسعه گردشگری در این حوزه استفاده کنند.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.