منصور ستوده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یادآوری کرد: حجم ذخیره سد اکباتان از ابتدای سال آبی تا نهم دی ماه به 12 میلیون و 800 هزار مترمکعب رسید که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 10 میلیون و 330 هزار متر مکعب بود.
وی با اشاره به اینکه این سد بیش از 32 میلیون متر مکعب ظرفیت ذخیره آب دارد، اظهار داشت: در حال حاضر میزان ورودی سد اکباتان 925 لیتر در ثانیه و میزان خروجی آن 880 لیتر در ثانیه برای مصارف شرب است.
ستوده با اشاره به بارش های امسال گفت: میانگین بارش های استان همدان از ابتدای سال آبی 184 میلی متر گزارش شده است که این میزان در سال گذشته 48 میلی متر و در میانگین بلند مدت 114 میلی متر بود و این آمارها نسبت به سال گذشته بیش از 4.5 برابر و نسبت به میانگین بلند مدت 63 درصد افزایش را نشان می دهد..
وی اضافه کرد: با بارشهای مناسب سال آبی جاری (از اول مهر) 38 درصد از حجم سد اکباتان پر شده است که در مدت مشابه سال گذشته این میزان 31 درصد ارزیابی شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان با بیان اینکه وضعیت منابع آبی استان همدان محدود است از مردم خواست برای جلوگیری از بروز بحران آب، مصرف را مدیریت کرده و صرفه جویی کنند.
سد اکباتان در پنج کیلومتری جاده همدان به ملایر منشعب شده و راه دسترسی به آن، به سمت روستای سنگستان است و ظرفیت فعلی مخزن این سد 40 میلیون متر مکعب اعلام می شود.
جمعیت استان همدان یک میلیون و 750 هزار نفر شامل یک میلیون و 77 هزار نفر جمعیت شهری است که از این تعداد، یک میلیون و 72 هزار نفر زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب استان همدان هستند.
9904/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.