به گزارش ایرنا، محمد کاظمی روز شنبه در نشست مشترک روسای کانون های بازنشستگی استان همدان افزود: افزایش این رقم طبق اعلام نیاز صندوق بازنشستگی کشوری به 150 هزار میلیارد ریال غیرممکن است، اما تلاش می کنیم تا بتوانیم برای افزایش این رقم در مجلس کاری انجام دهیم.
وی اظهار داشت: تا حد امکان تلاش می کنیم برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در حد معقول دست کم برای حقوق های زیر 20 میلیون ریال گامی برداریم و اقدامی اثرگذار انجام دهیم.
نائب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم با بیان اینکه بودجه 98 متناسب با شرایط تحریم بسته شده است، افزود: طرح همسان سازی و حمایت از حقوق بازنشستگان از سوی مجلس مطرح شد و همواره در بودجه نگاهمان به بازنشستگان بوده است.
کاظمی یادآور شد: اینکه طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان از سوی مجلس شورای اسلامی مطرح و به دنبال اجرای آن است و دغدغه ای برای دولت شده است، شروع بسیار خوبی است.
وی با بیان اینکه برای حل مشکلات بازنشستگان با جدیت در تلاش هستیم گفت: برای افزایش اعتبار طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان در بودجه 98 با مجمع نمایندگان استان و کمیسیون های تلفیق و بودجه رایزنی هایی انجام می دهیم.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تکریم بازنشستگان در جامعه باید پویا شود و این فرهنگ که طی سال های گذشته دچار آسیب شده، باید دوباره احیا شود.
کاظمی با اشاره به شرایط سخت کنونی کشور بیان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون ظلم ها و توطئه های زیادی علیه ملت ایران روا داشته شده و امروز به گناه ناکرده این سختی ها و مصیبت ها را تحمل می کنیم.
وی ادامه داد: شاید در بسیاری از موارد نیز به دلیل برخی سیاست های غلط داخلی و خارجی در گذشته، نوع برخورد با مردم و نوع نگاهمان به سایر کشورها مشکلاتی برای کشور به وجود آمده و باید سیاست ورزی بهتری اعمال می کردیم.
کاظمی با اشاره به توافق برجام و خروج آمریکا از این توافق بین المللی خاطرنشان کرد: پس از توافق برجام سرمایه گذاران در صف ورود به ایران بودند و بزرگترین قرارداد نفتی ایران با توتال بسته شد.
وی ادامه داد: در این شرایط آمریکا با خروج خود از این توافق بین المللی نشان داد که قابل اعتماد نیست و تحریم های ظالمانه بدتر از جنگ را به ما تحمیل کرد و شرایط سختی را برای ما به وجود آورد.
عضو فراکسیون امید مجلس دهم با بیان اینکه در طول 40 سال از عمر انقلاب دشمنان همواره علیه ما توطئه چیده اند گفت: در تمامی عرصه ها در مقابل دشمنان پیروز بوده ایم، به طور قطع در عرصه کنونی نیز با وحدت و تزریق امید به جامعه از این گردنه سخت نیز با موفقیت عبور می کنیم.

**قانونی که باید اجرا شود
دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: طرح همسان سازی و حمایت از حقوق بازنشستگان در برنامه ششم توسعه تدوین و به یک قانون تبدیل شده که هر سال باید اجرایی شود.
حجت الاسلام احد آزادیخواه با بیان اینکه این طرح طی 2 سال گذشته از سوی دولت اجرا نشد بیان کرد: امسال 20 هزار میلیارد ریال برای اجرای این طرح در بودجه 98 در نظر گرفته شده است که تلاش می کنیم این مبلغ افزایش پیدا کند.
وی ادامه داد: برای حل مشکلات و اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان این مبلغ بسیار کم است، در حالیکه حدود 300 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح مورد نیاز است.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم خاطرنشان کرد: اگر دولت بخواهد از آسیب های اجتماعی و ناامنی ها جلوگیری کند، باید چند سرفصل همچون نظام رتبه بندی فرهنگیان، همسان سازی حقوق و آب کشاورزی را در بودجه مد نظر قرار دهد.
حجت الاسلام آزادیخواه با بیان اینکه در حوزه اشتغال همچنان مشکل داریم اظهار داشت: با توجه به اینکه شرایط کشور هم اکنون ویژه و حساس است، باید امید و انگیزه در بین مردم تقویت کنیم تا بتوانیم این شرایط را با موفقیت پشت سر بگذاریم.
به گزارش ایرنا، مواردی همچون جایگزینی، اقدامات اجتماعی و گزینش از دیگر مشکلاتی بود که از سوی بازنشستگان مطرح شد و نمایندگان ملایر قول مساعد دادند با همفکری با مجمع نمایندگان استان و کمک گرفتن از فراکسیون ها و کمیسیون های مجلس تا حد امکان برای پیگیری و حل این مشکلات تلاش کنند.
در حال حاضر بیش از 31 هزار بازنشسته زیر پوشش صندوق بازنشستگی کشوری در استان همدان قرار دارند که از این تعداد بیش از پنج هزار بازنشسته مربوط به شهرستان ملایر است.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.