به گزارش ایرنا، سید حسین جعفری پنجشنبه در کارگاه آموزشی شوراهای اسلامی شهرهای استان همدان افزود: میانگین سرانه هر نفر نسبت به این بودجه هشت هزار ریال است که این رقم سال گذشته سه هزار و 800 ریال بود.
وی با اشاره به اهمیت و جایگاه شوراهای اسلامی اظهار داشت: همگان می دانیم که امروزه مدیریت شهری چندان مطلوب به نظر نمی رسد و دغدغه امروز ما چه در شهرداری و چه در شورای شهر به عنوان دو بال مدیریت شهری، چالش های توسعه ای و آینده محور نیست و آنچه هست مربوط به حال و عبور از آن است.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری همدان ادامه داد: دغدغه های شهرداری ها بسیار سطحی و شامل پرداخت حقوق، مزایا و بیمه است.
جعفری خاطرنشان کرد: باید بدانیم که هزینه اداره کردن شهر گران شده و یکی از هزینه ها می تواند تراکم بیش از حد نیروی انسانی در شهرداری ها باشد.
وی با بیان اینکه موقعیت امروز ما شبیه یک دوره گذار است، تاکید کرد: دوره گذار شاخص های خودش را دارد که یکی از آنها روزمرگی است.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری همدان اظهار داشت: همه ما قبول مسولیت کردیم تا با عبور از این دوره موقت و خروج از روزمرگی ها، برای اثر بخشی خود بکوشیم.
وی با بیان اینکه امروز باید به جای سعی و خطا کردن های فراوان و پر هزینه از تجربه دیگران استفاده کنیم افزود: ما باید به حکمرانی شهری خوب فکر کنیم چرا که در حکمرانی خوب، شهر ما به مواردی چون دولت الکترونیک، شهر هوشمند، دولت محلی، طراحی شهری و استاندارد کوچک مقیاس مواجه می شود.
جعفری گفت: این ها مواردی هستند که ما مجبوریم به آنها فکر کنیم و شرایطی را ایجاد کنیم که در یک لحظه و زمان متوقف نشویم و توان مدیریت شهری را آنقدر بالا ببریم که در اقتصاد شهرمان تاثیر گذار باشد.
وی با تاکید بر اینکه باید قدمهایی که معطوف به آینده باشد را هدف گذاری کرد، اظهار داشت: اگر مردم و شهروندان را با خود همراه نکرده، از فکر و ایده آنها برای اداره شهر استفاده نکنیم و از سرمایه آنها بهره نبریم، دوباره روزمرگی شروع می شود.
وی با بیان اینکه دوره گذار تمام نمی شود و و در یک دوز ایستایی کامل قرار می گیریم، اظهار داشت: تا زمانیکه این حالت ها هست شهرداری ها از این دغدغه نجات پیدا نخواهد کرد و کم کم اعتمادی که مردم دارند از بین خواهد رفت.
به گفته وی چاره ای نداریم جز اینکه به منابع درآمدی پایدار فکر کنیم؛ چرا که اثبات شده است که دیگر نباید منتظر درآمدهای زودگذر و ناپایداری چون جریمه های ماده 100 و صدور چند پروانه ساختمانی باشیم.
جعفری ادامه داد: از طرفی دولت نیز منابع اندکی دارد و نگاه آنها تقویت محور است و نباید فقط به منابع دولتی اتکا کرد.
مدیرکل شهری و روستایی استانداری همدان گفت: استفاده از ظرفیت مردمی یک راه آزموده شده است و نباید مردم فراموش شوند.
وی به فلسفه وجودی شورا یعنی واگذاری امور به مردم در سایه خرد جمعی اشاره و اضافه کرد: در سایه خرد جمعی، جمع گرایی، توجه به مصالح عمومی و پرهیز از منیت و فرد گرایی شکل می گیرد.
جعفری با اشاره به تشکیل و آغاز به کار شوراها گفت: تشکیل شوراها در نوع خودش فرصت ها و تهدیدهایی داشت که فرصت ها ملموس و عینی هستند در حالی که تهدیدها در حوزه امکان است.
وی ادامه داد: آفت امروز ما در شوراها این است که فضای همدلی و همیت جای خود را به منیت و خود رایی داده و باعث اختلافات عدیده ای شده است.
مدیرکل شهری و روستایی استاندار همدان گفت: شوراهایی که این مشکلات را دارند موقعیت کمتری دارند و دائم در حال کشمکش و نزاع هستند و وجه مردمی خود را از بین برده اند.
وی افزود: مجموع تعداد جلسات شوراها 2 هزار و 212 جلسه با پنج هزار و 253 مصوبه از اول دوره پنجم تا پایان آبان ماه است که از مجموع این مصوبات چهار هزار و 133 مصوبه تایید شده است.
7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.