به گزارش ایرنا، علیرضا درویش نژاد روز پنجشنبه در نشست صمیمی با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان ملایر افزود: چنانچه میزبانی این جشنواره به همدان داده شود، برای نخستین بار در ایران و چهارمین بار در جهان است که جشنواره فیلم های کمدی بین المللی برگزار می شود.
وی اظهار داشت: میزبانی از این جشنواره و کمدین های مطرح جهان افتخاری بزرگ برای ایران و همدان است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه کل استان و سینماگران پیگیر هستند تا این اتفاق مهم رخ دهد، افزود: رایزنی می کنیم که جشنواره فیلم های کمدی بین المللی سال آینده در همدان برگزار شود و دبیرخانه آن نیز در این استان بماند.
درویش نژاد گفت: همچنین تلاش داریم میزبانی جشنواره فیلم های مستند و کوتاه کشورهای اسلامی را برای همدان بگیریم.
وی به برگزاری جشنواره «آگر» در ملایر نیز اشاره کرد و ادامه داد: یکی از دغدغه های ما سینمای جوان است و برگزاری اینگونه جشنواره ها نشان دهنده توجه جدی ما به سینما است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان ارایه و معرفی آثار هنرمندان استان به خارج از کشور را از اولویت های مهم برشمرد و گفت: رایزن های ما در 83 کشور خارجی حضور دارند تا میزبان هنرمندان و برنامه های هنری آنان باشند.
درویش نژاد با بیان اینکه هنرمندان استان همدان در این زمینه دارای جایگاه ویژه ای هستند، بیان کرد: هیچ مانعی برای اعزام هنرمندان استان به خارج از کشور نداریم.
وی تاکید کرد: هنرمندان در هر حوزه ای می توانند آثار خود را برای بازبینی و تایید ارسال کنند تا با اعزام آنها به خارج از کشور، هنر و فرهنگ این استان را به دنیا ارایه و معرفی کنند.

**برای اعزام هنرمندان به خارج از کشور الزام داریم
درویش نژاد با تاکید بر اینکه هنرمندان استان حتی در خارج از کشور می توانند هفته فرهنگی برگزار کنند بیان کرد: ما برای اعزام هنرمندان به خارج از کشور الزام داریم.
وی ادامه داد: با تمام توان برای حل مسایل و مشکلات هنرمندان در استان همدان تلاش می کنیم، چراکه معتقدیم حالت ایستایی و سکون در فرهنگ و هنر بی معنا است و در این حوزه باید تحول و حرکت رو به رشدی داشته باشیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان ضمن حمایت از هنرمندان ملایر و تلاش برای کاهش مشکلات آنان بیان کرد: ملایر دارای سابقه طولانی در فرهنگ و هنر، روحیه مشارکتی، مردمانی اصیل و جایگاه بسیار خوبی در تاریخ است.
درویش نژاد ترویج فرهنگ قرآن و فعالیت های این حوزه را یکی از وظایف و شاخص های مهم برشمرد و ضمن اعلام تداوم حمایت ها از فعالیت های حوزه قرآنی خطاب به سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: مکان مناسبی را در اختیار موسسه های قرآنی این شهرستان قرار دهد.
وی درباره رفع مسایل و مشکلات انجمن های ادبی نیز اظهار داشت: با وجود تمامی مشکلات و تنگناهای مالی، نگاه ما توزیع عادلانه اعتبارات در سطح استان و شهرستان ها است و به طور قطع دغدغه این انجمن ها مورد توجه قرار می گیرد.
درویش نژاد همچنین بر لزوم توجه ویژه به مطبوعات و اصحاب رسانه تاکید و از حمایت های اثرگذار فرماندار ویژه ملایر به مطبوعات و اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان تقدیر کرد و افزود: نشریه های استان و شهرستان ها برای حل مشکلات چاپ و کاغذ به ما مراجعه کنند.
وی با اشاره به نبود پلاتو در ملایر به عنوان یکی از عمده ترین مشکلات هنرمندان تئاتر این شهرستان تاکید کرد: چنانچه زمین برای ساخت پلاتوی 80 نفری در ملایر در نظر گرفته شود، نور و تجهیزات آن را تامین می کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه به گسترش پلاتوها در سطح استان معتقد هستیم، خواستار رفع مشکل سیستم نور و صوت مجتمع فرهنگی و هنر ارشاد ملایر شد و ادامه داد: این مجتمع باید مختص فعالیت های فرهنگی و هنری باشد و خارج از ساعت اداری تا 23 شب نیز در اختیار هنرمندان این شهرستان قرار گیرد.

**مدیران نگاه فرهنگی داشته باشند
درویش نژاد با تاکید بر اینکه هر شهرستانی باید برندی از جشنواره ها و فعالیت های فرهنگی و هنری باشد گفت: براساس آیین ‌نامه‌های قانونی اولویت اجرای برنامه‌ ها در جشنواره‌ های داخلی، بر عهده هنرمندان شهرستانی است.
وی در عین حال فرهنگ و هنر را اساس توسعه پایدار هر جامعه ای دانست و تاکید کرد: مدیران باید علاوه بر حمایت جدی از هنرمندان، نگاه فرهنگی داشته باشند و در رویدادهای فرهنگی و هنری شرکت کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه به جد پیگیر مشکلات چاپخانه ها هستیم افزود: ما در برگزاری کنسرت ها در شهرستان ها دخالت نمی کنیم و برای صدور مجوزهای کنسرت به مدیران شهرستان ها تفویض اختیار کرده ایم.
درویش نژاد یادآور شد: اولویت برگزاری کنسرت با کنسرت های بومی و گروه های موسیقی استان است و این یک اصل و ضرورت است که باید از ظرفیت هنرمندان استان به نحو مطلوب استفاده کنیم.
وی اضافه کرد: برای صدور مجوز استودیوی موسیقی در ملایر نیز مشکلی نداریم و برای برگزاری اردوهای خارج از استان و نشست کارگاهی کانون های مساجد شهرستان نیز مشکلی وجود ندارد.
درویش نژاد همچنین خواستار حل مشکل مکان انجمن سینمای جوانان ملایر و حمایت جدی از تورهای عکاسی شد و اظهار داشت: ما نیز از برگزاری تورهای عکاسی حمایت می کنیم چراکه از نظر فنی و محتوایی به دانش افزایی عکاسان کمک می کند.

**جایگاه هنرمندان باید ارتقا پیدا کند
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر نیز بر لزوم ارتقای جایگاه و عزت هنرمندان در هر حوزه ای تاکید کرد و گفت: امروز باید در کنار هم برای حل مسایل و مشکلات بویژه در حوزه فرهنگ و هنر تلاش کنیم.
حجت الاسلام طالب ترکاشوند با بیان اینکه توسعه متوازن کشورها امروز در گرو توسعه فرهنگی آنها است بیان کرد: به طور قطع بدون توسعه و رشد فرهنگی، راه به جایی نمی بریم.
وی بار سنگین و وظیفه خطیر توسعه فرهنگی را بر دوش اهالی فرهنگ و هنر دانست و ادامه داد: اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان هرگز مقابل اصحاب فرهنگ و هنر نیست، بلکه خانه هنرمندان است و در کنار هم می توانیم علَم فرهنگ و هنر را برافراشته نگه داریم.
حجت الاسلام ترکاشوند با بیان اینکه ما به دنبال رفع مشکلات و تامین خواسته های هنرمندان هستیم افزود: با پیگری های انجام شده امروز شمار برگزاری کنسرت ها و جشنواره های مختلف در شهرستان رشد چشمگیری پیدا کرده و آغوش ما همواره به روی هنرمندان باز است.
به گزارش ایرنا، در این نشست مشکلات و نیازهای اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه شهرستان ملایر به نمایندگی از انجمن های ادبی، اصحاب رسانه و مطبوعات، موسسه های قرآنی، انجمن موسیقی، چاپخانه داران، هنرهای نمایشی و تئاتر، سینمای جوان و کانون های مساجد مطرح شد.
در این نشست معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان و معاونان وی و جمع کثیری از هنرمندان این شهرستان حضور داشتند.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.