به گزارش ایرنا، حمیدرضا متین چهارشنبه شب در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه همدان بیان کرد: تسهیلات رونق دولت با توجه به اینکه سراسری است و سقفی برای آنها تعیین نشده، در تمامی بانک ها سهم داریم و هر یک از فعالان اقتصادی دریافت کننده ماده پرداخت یارانه تبصره 18 هستند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: هرچند شرایط تخصیص ارز عادی نیست، اما برای کالاهای اساسی و مواد اولیه در کمتر از پنج روز به 29 قلم کالا ارز تخصیص می یابد.
متین اضافه کرد: صرافی ها آمادگی لازم برای تخصیص ارز نیمایی به فعالان اقتصادی دارند البته این ارز اندکی با درصد بالا عرضه می شود.
وی گفت: در زمینه ارز ماشین آلات تنها می توان به واحدهای بالای 85 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی، ارز تخصیص داد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان افزود: بازرگان برای ورود کالا، مواد اولیه و کالای لوکس از طریق کارت هایی که از سال 96 به بعد صادر شده مشکلاتی دارند بنابراین پیش از ورود کالا و ثبت سفارش با این سازمان هماهنگ شوند.
متین بیان کرد: تاکنون تخصیصی برای لاستیک نداشته ایم این نشان می دهد تجار همدانی نسبت به ثبت سفارش واردات کاری نکرده اند در حالیکه تخصیص ارز برای لاستیک در کمتر از 48 ساعت صورت می گیرد.
رییس اتاق بازرگانی‎، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان نیز در این جلسه گفت: تمامی افراد از وضعیت سخت تجار مطلع هستند  و تداوم این روند در سال آینده مشکلات را دو برابر می کند.
علی اصغر زبردست افزود: با این همه فشارها و بی تدبیری های داخلی اما بخش خصوصی کار صادرات را پیش می برد.
وی بیان کرد: یک سری مشکلات اقتصادی به بیرون از کشور و بخشی به مسایل داخلی بر می گردد بنابراین نباید مشکلات ناشی از مسایل داخلی را به تحریم و دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا ربط داد.
رییس اتاق بازرگانی‎، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان اظهار داشت: گرفتاری اصلی صادرکنندگان ممنوعیت پیمان سپاری است در حالیکه هم اینک پیمان سپاری با وضعیت نامناسب صورت می گیرد.
زبردست تک نرخی نشدن ارز را موجب بروز مشکل دانست و تصریح کرد: خودمان عامل ایجاد فساد شده ایم بعد می گوییم تحریم عامل فساد است.
به اعتقاد وی پایین آمدن قیمت ارز ارتباطی به عملکرد دولت ندارد، بلکه به گفته زبردست تقاضا پایین آمده است و تولید کننده نمی داند با کدام ارز کالا وارد کند.
رییس اتاق بازرگانی‎، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان گفت: رییس جمهوری در سخنرانی اخیر در مجلس به خوبی از بخش خصوصی دفاع کرد اما بدنه دولت چقدر به این گفته ها اعتقاد دادند؟
زبردست تاکید کرد: نباید با صدور خلق الساعه بخشنامه از واردات کالا جلوگیری کرد چراکه تاجر اقدام به ثبت سفارش برای واردات کرده است.
وی بیان کرد: با این اقدام ها پیله ور و مرز نشین و یک مشت دلال درست کرده ایم و صادرکنندگان کارشان را پیله ورها محول کرده اند.
زبردست با تاکید بر اینکه باید بخش خصوصی را باور داشت اضافه کرد: اعضای اتاق بازرگانی می توانند به سران سه قوه مشاوره بدهند.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.