علیرضا گوهری روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پناهگاه ها دارای سیستم گرمایشی و سایر تجهیزات لازم برای اقامت موقت کوهنوردان است.
وی اضافه کرد: همدان از حیث برخورداری از پناه گاه های مجهز در سطح کشور بی نظیر است و در تمامی فصول خدمات دهی به کوهنوردان انجام می شود.
گوهری با اشاره به اینکه همدان از دیرباز میعادگاه صعودهای گروهی کوهنوردان کشور بوده است، گفت: در فصل زمستان هر هفته چهار هزار کوهنورد در این استان اقدام به صعود می کنند.
وی بیان کرد: البته این رقم در فصل تابستان و بهار به بیش از 10 هزار کوهنورد می رسد که البته فصل زمستان به لحاظ آب و هوایی و سختی مسیر بیشتر تخصصی است.
گوهری با تاکید بر اینکه هرگونه صعود اعم از گروهی و انفرادی ملزم به همراه داشتن تجهیزات کوهنوردی است، گفت: ورزش کوهنوردی در عین زیبایی و جذابیت، مملو از خطرات احتمالی است.
وی افزود: کوهنوردانی که قصد صعود به ارتفاعات را دارند باید تجهیزات لازم را همراه خود داشته باشند.
رییس هیات کوهنوردی همدان خاطرنشان کرد: اواخر هفته جاری نیز بارش برف در سطح استان پیش بینی شده و برهمین اساس صعود به ارتفاعات به ویژه برای افراد کم تجربه به هیچ عنوان توصیه نمی شود و بهتر است قبل از اعزام نسبت به اطلاع از شرایط جوی استعلام لازم را دریافت کنند.
همدان یکی از مناطق مهم کوهنوردی کشور به شمار می رود و رشته کوه الوند همه ساله میزبان گروه های کوهنوردی ملی و بین المللی است.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.