حجت الاسلام احد آزادیخواه روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ملت ایران امروز یکی از یاران با وفا و واقعی انقلاب را از دست داد.
وی اظهار داشت: آیت الله هاشمی شاهرودی سالیان سال صادقانه در سنگرهای حساس به مردم و انقلاب خدمت کرد و خدمات وی همچنان در عرصه های مختلف انقلاب و نظام ماندگار است.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این عالم ربانی حدود یک دهه در دستگاه قضا خدمت صادقانه انجام داد و در سنگر خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز عضو و رییسی موثر بود.
حجت الاسلام آزادیخواه گفت: آیت الله هاشمی شاهرودی یار و یاور دیرین انقلاب و نظام بود و در سنگرهای مختلفی که به وی محول شد، مردانه و با نگاه جهادی کار کرد.
وی این ضایعه اسفبار را به مردم ایران و رهبر معظم انقلاب تسلیت گفت و فقدان این عالم فرهیخته را ثلمه ای بر پیکره اسلام دانست.
به گزارش ایرنا، آیت الله هاشمی شاهرودی پس از تحمل یک دوره بیماری ساعت 22 دوشنبه سوم دیماه در سن 70 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
این عالم ربانی متولد 1327 در شهر نجف بود و از سال 1373 در دوره های مختلف (سوم، چهارم، پنجم، ششم و هفتم) عضو شورای نگهبان بود.
آیت الله هاشمی شاهرودی بین سال های 1378 تا 1388 از سوی رهبر معظم انقلاب بعنوان رییس قوه قضاییه منصوب شد و نماینده مجلس خبرگان رهبری در دوره های سوم، چهارم و پنجم بود.
وی از سال 1396 ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و از سال 1390 ریاست هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه را با حکم رهبر معظم انقلاب بر عهده داشت.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.