جواد عاشوری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تخم مرغ با قیمت های متنوع، شانه ای 160، 180 و 200 هزار ریال به فروش می رسد.
وی اضافه کرد: شانه های تخم مرغ 160 هزار ریالی 9.5 کیلوگرم، 180 هزار ریالی 10.5 تا 11 کیلوگرم و 190 تا 200 هزار ریالی 12.5 کیلوگرم وزن دارند.
رییس اتحادیه مرغ، ماهی، تخم مرغ و پرنده فروشان همدان اضافه کرد: تخم مرغ ها با هر وزنی به قیمت یکسان به فروش می رسد در حالیکه این روش عرضه تخم مرغ به ضرر مصرف کننده است.
عاشوری تاکید کرد: بهترین راهکار برای حمایت از مصرف کننده عرضه کیلویی آن است که امید می رود این مطالبه در ستاد تنظیم بازار مطرح و پس از تصویب به اتحادیه ها برای اجرا ابلاغ شود.
وی گفت: هر یک کیلوگرم شامل 17 تا 18 عدد تخم مرغ می شود بنابراین می توان دریافت که عرضه کیلویی به نفع مصرف کننده است.
رییس اتحادیه مرغ، ماهی، تخم مرغ و پرنده فروشان همدان بیان کرد: میزان مصرف روزانه تخم مرغ در شهرستان همدان بین 50 تا 60 تن متغیر بوده و در دو مقطع ماه مبارک رمضان و عید نوروز تقاضا برای خرید تخم مرغ افزایش می یابد.
عاشوری افزود: تخم مرغ ها در چهار بخش به هتل ها، قنادی ها، مصرف روزانه مردم و عرضه در روستا توسط چرچی ها اختصاص می یابد.
وی ادامه داد: هم اینک تخم مرغ با قیمت دولتی شانه ای 138 هزار ریال در نقاط مختلف شهر همدان در حال توزیع است.
رییس اتحادیه مرغ، ماهی، تخم مرغ و پرنده فروشان همدان بیان کرد: تخم های توزیع شده با نرخ دولتی از کیفیتی مطلوبی برخوردار هستند در غیراینصورت معاونت بهداشتی اجازه عرضه آن را نمی داد.
عاشوری گفت: نوسان قیمت ها منجر به افزایش حداقل 500 تا 600 هزار ریالی قیمت هر کارتن تخم مرغ شده اما در میزان مصرف روزانه مردم تاثیری نداشته است.
22 عمده فروش تخم مرغ در همدان فعال هستند.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.