عباس اولیاسمیع روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: فصل جدیدی از فعالیت های اورژانس هوایی با تغییرات قابل توجهی از بعد عملیاتی آغاز شد که موجب افزایش ارایه خدمات پیش بیمارستانی اورژانس هوایی شده است.
وی مهمترین فعالیت صورت گرفته را شامل تغییر مکان استقرار بالگرد اورژانس 115 از فرودگاه به محل بیمارستان بعثت عنوان کرد.
روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان اظهار داشت: این مجموعه اقدام به انعقاد قرار داد با هوانیروز با رویکرد افزایش امنیت پروازی و تعویض نوع بالگرد کرده است.
اولیا سمیع ادامه داد: ارتقای توان و قابلیت بالای عملیات هوایی توسط بالگرد جدید، دسترسی بهتر به مرکز ترومای اصلی استان، ایجاد حفاظت فیزیکی با ضریب امنیت بالا از قابلیت های اورژانس هوایی در ارایه خدمات به مصدومان است.
روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان یادآوری کرد: برای اجرایی کردن این مولفه ها از اوایل سال جاری پیگیری هایی صورت گرفت و در نهایت با هزینه یک میلیارد و 400 میلیون ریال و همکاری درون و برون بخشی اورژانس پیش بیمارستانی و هوانیروز و ناجا عملیاتی شد.
اولیا سمیع ابراز امیدواری کرد: این اقدام مهم بتواند گام موثری در راستای کاهش زمان دسترسی به خدمات درمانی در مصدومان و مددجویان باشد.
ماهانه حدود هفت تا 10 پرواز توسط اورژانس هوایی همدان برای امداد رسانی به مجروحان صورت می گیرد و تاکنون 300 پرواز انجام شده است.
گفتنی است پیشتر با انعقاد قرار داد بین اورژانس و سازمان امداد و نجات، این پروازها با همکاری هلال احمر صورت می گرفت همچنین بالگرد در فرودگاه همدان مستقر بود.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.