شهرام عابدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال 2 هزار و 100 تن با گذراندن دوره های بلند مدت و سه هزار و 580 تن با گذراندن دوره های کوتاه مدت آموزش فنی و حرفه ای با مهارت های اشتغالزایی آشنا شدند.
وی اظهار داشت: این دوره های فنی و حرفه ای بیشتر در رشته های فنی و خدماتی، صنایع دستی و قالیبافی برگزار شده است.
عابدی با اشاره به اینکه هفت میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار به حوزه آموزش اشتغالزایی اختصاص یافته است گفت: در این مدت 409 تن از مدد جویان در مراکز دولتی سازمان فنی و حرفه ای، 750 تن در آموزشگاه های آزاد و سه هزار و 352 تن در فضای اداری کمیته امداد از آموزش های اشتغالزایی بهره مند شدند.
وی انجام مشاوره شغلی برای شناسایی توانایی و علاقه مندی های مددجویان را یکی از فعالیت های اشتغالزایی دانست و افزود: شناسایی فرصت های شغلی در شهرک های صنعتی، کارخانه ها و اصناف و همچنین تعامل با موسسه های کاریابی برای استفاده از ظرفیت های کاری مددجویان نیز از جمله اقدامات اشتغالزایی است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد همدان گفت: استفاده از بسته های تشویقی بیمه به مددجویان و کارفرمایان، برگزاری دوره های کارآفرینی و انگیزشی برای اشتغالزایی مددجویان موثر واقع شده است.
بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، حدود 49 هزار خانواده نیازمند شامل 86 هزار نفر به صورت مستمر از کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان خدمات دریافت می کنند.
9904/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.