سرهنگ دوم فیروز سرخوش نهاد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه پس از شکایت بانویی در زمینه خالی شدن حساب وی موضوع مورد رسیدگی قرار گرفت توضیح داد: سارق با بهره گیری از رمز دوم کارت عابر بانک نسبت به خرید کالا اقدام کرده بود که توسط عوامل پلیس فتا دستگیر شد.
رییس پلیس فتا ادامه داد: پس از مواجهه متهم و شاکیه مشخص شد که متهم از همکاران قربانی است و از اعتماد مالباخته به او سوء استفاده کرده است.
سرهنگ سرخوش نهاد توضیح داد: به گفته متهم، وی به منظور انجام خریدی برای شاکیه، رمز و شماره کارت وی را دریافت کرد و پس از گذشت مدت زمانی با توجه به همراه داشتن اطلاعات کارت عابر بانک مال باخته، اقدام به خرید اینترنتی غیرمجاز می کند.
وی برای پیشگیری از بروز این قبیل سرقت ها از شهروندان خواست کارت بانکی و رمز آن را در اختیار دیگران قرار ندهند همچنین نسبت به تغییر رمز اول و دوم کارت به صورت دوره ای اقدام کنند.
رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی همدان همچنین بر استفاده نکردن از رمزهای نظیر چهار شماره آخر تلفن همراه و کارت ملی، شماره شناسنامه و تاریخ تولد تاکید کرد.
351 فقره پرونده نیمه نخست امسال در پلیس فتا تشکیل شد که 147 متهم به علت کلاهبرداری، برداشت غیرمجاز از حساب بانکی و مزاحمت اینترنتی دستگیر شدند.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.