به گزارش ایرنا حسین بابایی روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی با خبرنگاران اظهار داشت: با ارایه یک نقشه راه و برنامه ریزی توسط کارشناسان و متولیان امر می توان از فرصت های ایجاد شده برای رشد و توسعه بیشتر شهرستان بهره برد.
وی با بیان اینکه حضور سرمایه گذار در شهر باید توجیه اقتصادی داشته باشد افزود: برای جذب توریست و گردشگر ابتدا باید کار فرهنگی صورت گیرد.
بابایی بیان کرد: ثبت جهانی انگور نباید در حد برند باقی بماند و به این باور برسیم که کار اصلی ما تازه آغاز شده و در این زمینه نقشه راهی تهیه و تدوین شود.
وی مشتری مداری را لازمه جذب گردشگر و رونق مشاغل وابسته به آن دانست و ادامه داد: در حال حاضر المان شهر جهانی انگور ملایر توسط شهرداری در دست ساخت است.
شهردار ملایر با اشاره به اینکه سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرک مبلمان را نیز دنبال می کنیم بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و مشکلات مالی موجود به دنبال اجرای طرح هایی هستیم که اولویت بندی شده و به صلاح شهروندان است.
بابایی افزایش سرانه رفاهی و رضایت مندی شهروندان را از دیگر اولویت ها برشمرد و گفت: به همین منظور سال آینده سه پارک محلی در مناطق حاشیه شهر احداث می شود.
وی به راه اندازی شهرداری الکترونیک در ملایر اشاره و بیان کرد: در حال حاضر سه بانک اطلاعاتی شامل نوسازی، اصناف و شهرسازی در شهردای ملایر وجود دارد.
شهردار ملایر همچنین به برگزاری نشست های هم اندیشی و راهبردی با گروه هایی همچون مهندسان، پزشکان، فعالان فضای مجازی و اصحاب رسانه در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی اشاره کرد و افزود: این روند همچنان ادامه دارد.
بابایی هدف از برگزاری نشست های هم اندیشی را بررسی عملکرد و کارنامه شهرداری ملایر، شناسایی نقاط قوت و ضعف، استقبال از پیشنهادهای اثرگذار و کاربردی در حوزه های مختلف به منظور ارتقای عملکرد شهرداری عنوان کرد.

** مینی ورد؛ جاذبه گردشگری و توریستی غرب کشور
شهردار ملایر همچنین مجموعه تفریحی و توریستی مینی ورد(جهان کوچک) را یکی از جاذبه های مهم گردشگری و توریستی غرب کشور دانست و افزود: تا حد امکان برای تکمیل این مجموعه تلاش می کنیم.
بابایی بیان کرد: تا جایی که اعتبارات لازم تامین شود، تکمیل طرح عظیم گردشگری مینی ورد را ادامه می دهیم که به طور قطع با جذب سرمایه گذار بخش خصوصی، مینی ورد می تواند قطب مهم گردشگری شود.
وی با بیان اینکه درصدد رفع مشکل برق رسانی محوطه مینی ورد هستیم خاطرنشان کرد: سال آینده جشن های ملایر را در این مجموعه برگزار کنیم.
بابایی بام ملایر را نیز یکی از ظرفیت های گردشگری این شهر دانست و ادامه داد: چنانچه زمینه و شرایط حضور مردم در مجموعه بام ملایر نیز فراهم شود، بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این مجموعه تشویق می شود.
شهردار ملایر یادآور شد: هم اکنون المان برج ایفل بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 2 رستوران نیمه کاره نیز در بام ملایر در دست احداث است که پس از تکمیل ظرفیت خوبی برای جذب گردشگران به شمار می رود.
بابایی همچنین به حوزه ترافیکی شهر اشاره کرد و گفت: در این حوزه تصمیم ها باید به گونه ای اتخاذ شود که بازخورد آن تا 30 سال آینده پیش بینی شود.
وی مشکلات اقتصادی را یکی از موانع شهرداری ها برشمرد و افزود: شهرداری ملایر ماهانه افزون بر 30 میلیارد ریال برای پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان و کارگران هزینه می کند که بار مالی بسیار سنگینی برای شهرداری است.
شهردار ملایر با بیان اینکه در یک سال گذشته نیروی جدیدی به بدنه شهرداری اضافه نشده است بیان کرد: افزایش چهار برابری هزینه های قیر و آسفالت در معابر و نقدی کارکردن پیمانکاران از دیگر مشکلاتی است که شهرداری با آن مواجه است.
بابایی درباره ساختمان نیمه کاره پارک سیفیه نیز اظهار داشت: پس از سال ها بلاتکلیفی مقرر شد 2 طبقه از این ساختمان برداشته شود و تنها یک طبقه در قالب هتل آپارتمان تکمیل و برای جذب و اسکان گردشگران مورد استفاده قرار گیرد.
وی تاکید کرد: از تمامی سرمایه گذاران بخش خصوصی که قصد احداث فروشگاه های رنجیره ای و نمایشگاه های مبلمان در حاشیه شهر را دارند، حمایت می کنیم.
به گزارش ایرنا، دهم آذرماه امسال انگور دره جوزان ملایر در سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی ملل متحد(فائو) به ثبت رسید.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.