کارشناس اداره کل هواشناسی همدان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: سامانه بارشی از غرب و شمال غرب وارد همدان شده است و تا روز شنبه هفته آینده در این استان فعال است.
شهرام حکیمی اظهار داشت: آسمان استان همدان تا 24 ساعت آینده نیمه ابری تا تمام ابری و مه آلود همراه با ریزش برف و گاهی بارش باران پیش بینی می شود و از اواخر امشب بارش ها به صورت پراکنده تا ظهر فردا(جمعه) ادامه دارد.
وی افزود: از روز شنبه هفته آینده سامانه بارشی به تدریج از استان خارج می شود و دمای هوا تا سه روز آینده به طور محسوس کاهش می یابد.
حکیمی عنوان کرد: با فعالیت این سامانه بارشی دمای روزانه استان بین چهار تا هفت درجه سانتیگراد و دمای شبانه بین 2 تا پنج درجه سانتی گراد کاهش می یابد.
کارشناس اداره کل هواشناسی همدان تاکید کرد: بعد از خروج سامانه بارشی به علت کاهش دما و ایجاد یخبندان در بیشتر نقاط استان اختلال ترافیک جاده ای و لغزندگی معابر وجود دارد.
حکیمی با اشاره به اینکه دمای فعلی همدان یک درجه سانتیگراد زیر صفر است اضافه کرد: کمینه دمای هوای همدان در 24 ساعت گذشته پنج درجه سانتیگراد زیر صفر و بیشینه دمای این شهر 9 درجه سانتیگراد بالای صفر ثبت شده است.
کارشناس اداره کل هواشناسی ادامه داد: ملایر با 13 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و همدان و بهار با پنج درجه سانتیگراد زیر صفر به عنوان سردترین شهرهای استان در 24 ساعت گذشته گزارش شده اند.
آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه های مرتفع ، رودخانه ها و پستی و بلندی های زیاد، به شدت متغیر است، زمستان های این استان سرد، پربرف و باران و در تابستان ها دما معتدل است.
2087/9904
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.