به گزارش ایرنا شرکت امپراطوری کاشی و سرامیک سامان در شرایطی حمایت مالی از تیم همدان را پذیرفت که در شهرستان بوکان واقع شده و سرمایه دار کردنشین این شرکت مطرح کشوری به دلیل علاقه ای که به ورزش داشت نسبت به حمایت مالی از تیراندازی با کمان همدان اقدام کرد.
این در شرایطی که استان همدان دارای بیش از 2 هزار واحد تولیدی و صنعتی است که می توانند همانند سایر استان ها نسبت به حمایت از ورزش قهرمانی و حرفه ای اقدام کنند اما با ورزش غریبگی می کنند.
البته در دهه های گذشته شاهد تیمداری فصلی سرمایه گذاران بخش تولید و صنعت همدان بوده ایم اما این وضعیت پایدار نبوده و به صورت مقطعی حمایت داشته اند.
آخرین دوره حضور همدان در لیگ برتر تیراندازی با کمان کشور به سال 93 باز می گردد که اوج درخشش کمانداران همدانی بود و در این رقابت ها همدان توانست در بخش ریکرو مردان به مقام نائب قهرمانی برسد و در بخش بانوان نیز بر سکوی سوم ایستاد.
تیم آریا دژ حامی مالی همدان در آن سال بود و همدانی ها با درخشش در لیگ برتر توانستند در مسیر طلایی حضور در تیم های ملی و اعزام به رقابت های بین المللی قرار بگیرند.
اما در این سال ها به دلیل هزینه های بالای تیمداری، توان حمایت مالی از تیم همدان تداوم نگرفت تا همدان چهار سال از حضور در لیگ برتر محروم شود.
همین مساله سبب شد تا حدودی فعالیت ورزش تیروکمان همدان کم رنگ شود و نتواند آنطور که باید در میدان ملی درخشش لازم را به نمایش بگذارد.
در واقع ورزش تیراندازی با کمان همدان معطوف به اندک مدال آور خود شد و در این بین ساسان رضوی مشعوف بهترین تیرانداز تاریخ ورزش تیراندازی با کمان این استان نیز از فعالیت ملی خود کناره گیری کرد.
امسال با وجود مشکلات اقتصادی، شرکت امپراطوری کاشی و سرامیک سامان 400 میلیون ریال اعتبار مالی برای تیم همدان برای حضور در لیگ برتر تیراندازی با کمان کشور اختصاص داد و نتیجه این حمایت قهرمانی در مسابقات بود.
البته این شرکت در همدان دارای نمایندگی است و توسط یکی از رابطان خود نسبت به تیمداری در لیگ برتر تیراندازی با کمان کشور علاقه نشان داد.

** حفظ حامی مالی مهمتر از قهرمانی
در این بین رییس هیات تیراندازی با کمان همدان معتقد است: حفظ حامی مالی برای ادامه همکاری بسیار مهمتر از قهرمانی است.
حمیدرضا یاری افزود: همکاری با شرکت امپراطوری کاشی و سرامیک سامان بر پایه اعتماد متقابل بود و به تمامی تعهدات خود عمل کرد و کمانداران تیم همدان نیز با کسب عنوان قهرمانی، پاسخ این اعتماد را به خوبی دادند.
وی اضافه کرد: حمایت از سرمایه گذار بخش خصوصی نعمت بزرگی برای تیراندازی با کمان همدان به شمار می رود و در پیشرفت کمانداران با توجه به حضور موفق در لیگ برتر تاثیر بسزایی داشته است.
یاری با قدردانی از امپراطوری کاشی وسنگ سامان همدان در حمایت از کمانداران برای حضور در لیگ برتر کشور گفت: حمایت های مالی مسئولان این شرکت بزرگ باعث دلگرمی و حضور موفق کمانداران استان در لیگ برتر شد.
وی با تاکید بر اینکه حامیان مالی سرمایه اصلی در ورزش حرفه ای به شمار می روند گفت: امروزه مشکل اصلی ورزش استان نبود اسپانسر مالی است و حمایت های مدیران شرکت امپراطوری کاشی وسنگ سامان همدان از ورزش تیروکمان مایه افتخار است.
یاری خاطرنشان کرد: هدف ما حضور دائمی در لیگ برتر و درخشش در این سطح از مسابقات است و حمایت های بخش خصوصی دلگرمی خوبی را در بین کمانداران ایجاد کرد.

** هزینه کردن در ورزش سرمایه گذاری است
رییس هیات تیراندازی با کمان همدان معتقد است: هزینه کردن در ورزش سرمایه گذاری برای جامعه سالم است و حتی خانواده خود سرمایه گذار نیز به این مهم نیاز مبرم دارد.
وی بیان کرد: در همدان نیز انبوه سرمایه گذار فعالیت دارند اما باید از سوی متولیان ورزش بتوان بسترهای لازم برای ترغیب آنها به حمایت از تیم های ورزشی مهیا شود.
یاری افزود: ورزش حرفه ای حتی قهرمانی بدون حمایت های مالی نمی تواند به نتیجه برسد و می طلبد با نگاه ویژه به بخش خصوصی، نسبت به مشارکت آنها برنامه ریزی و هدفگذاری کرد.
وی نقش رسانه ها در بسترسازی حضور فعالانه حامیان مالی بخش خصوصی را مهم دانست و گفت: رسانه ها می توانند در این حوزه کمک شایانی به ورزش داشته باشند.
رییس هیات تیروکمان همدان خاطرنشان کرد: به طور قطع با مشارکت رسانه ها می توان زمینه حمایت بخش خصوصی برای حمایت مالی را ایجاد کرد.

** تیروکمان همدان استعداد خیز است.
یاری با اشاره به وضعیت رشته تیروکمان همدان افزود: خدمت به جوانان را وظیفه خود می دانیم و برهمین اساس بسترهای لازم برای فعالیت ورزش دوستان در رشته تیراندازی با کمان را مهیا ساخته ایم.
وی بیان کرد: رشته تیروکمان در همدان استعدادخیز است هر چند مخاطبان آن به اندازه رشته های توپی نیست اما همین که قهرمانان ارزنده ملی را پرورش داده ایم، اقدام شایسته ای است.
یاری با اشاره به افزایش فضای سایت تیراندازی با کمان همدان گفت: در راستای ارتقا سطح کیفی و استانداردسازی سایت تیراندازی با کمان همدان، نسبت به افزایش فضای آن اقدام های عمرانی و فنی در حال انجام است.
وی افزود: با وجود محدودیت در اعتبارات مالی توانستیم این فضای جدید را ایجاد کنیم و به طور قطع آینده درخشانی در انتظار رشته تیروکمان است.
تیم امپراتوری کاشی و سنگ سامان همدان هفته گذشته عنوان قهرمانی لیگ برتر تیروکمان کشور را کسب کرد.
نهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر تیراندازی با کمان در 2 رشته ریکرو و کامپوند زنان و مردان در سایت تیراندازی با کمان ورزشگاه آزادی تهران به پایان رسید.
هیات های کیش، نفت امیدیه، همدان، پاس قوامین، نیک خودرو، بیمه سینا، پاکان، سولار پلیمر، ققنوس خرمدره، ویلانچ گیلان، شهرداری رشت، مس کرمان، هیات کرمان، میعاد بروجن، یاران جنوب، کوشک شهرکرد، هیات قم، فولاد مبارکه سپاهان، ذوب آهن و هیات اصفهان در این دوره از مسابقات حضور داشتند.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.