سرهنگ فیروز سرخوش نهاد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: یک جوان 27 ساله با به دست آوردن فیش حقوقی یک نهاد دولتی در فضای مجازی اقدام به جعل آن به عنوان فیش حقوقی یک بانک کرده بود.
وی اضافه کرد: این فرد همچنین برای به دام انداختن دختران و زنان اقدام به جعل کارت هویتی خود و قرار دادن آن در گروه ها کرده بود.
رییس پلیس فتا همدان بیان کرد: متهم همچنین یک متن از پیش آماده کرده که حاوی اطلاعات هویتی، شغلی و درخواست وی برای آغاز زندگی مشترک بود.
سرهنگ سرخوش نهاد ادامه داد: این جوان با ورود به پی وی دختران در تلگرام، این متن را به همراه تصویر مدارک جعلی از جمله فیش حقوقی و کارت ملی برای آنها ارسال می کرد.
وی بیان کرد: چند تن از دختران فریب این متن و اطلاعات جعلی را خورده و دوستی را با او آغاز می کنند و در ادامه متهم سناریوی دوم خود را آغاز می کند.
رییس پلیس فضای تولید و تبادل فرماندهی انتظامی استان همدان اظهار داشت: این جوان از طعمه های خود می خواست اگر بانوی مطلقه ای در فامیل دارند او را معرفی کنند چراکه همکار وی ازدواج ناموفق داشته و دنبال یک زن برای ازدواج است.
سرهنگ سرخوش نهاد اضافه کرد: بررسی پرونده ها گویای این است که طعمه های این جوان اقدام به فاش کردن شماره تماس و اطلاعات زنان مطلقه فامیل می کردند.
وی بیان کرد: متهم ارتباط را با این دختران کمرنگ و مرحله دوم نقشه مبنی بر اغفال زنان مطلقه با وعده دروغین ازدواج آغاز کرده و اطلاعات جعلی مبنی بر فیش حقوقی کارت هویتی را در اختیار آنها قرار می داد.
رییس پلیس فضای تولید و تبادل فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: پی بردن یکی از بانوان به وعده های دروغین این فرد، منجر به شکایت و تشکیل پرونده در پلیس فتا شد.
سرهنگ سرخوش نهاد ادامه داد: پس از دستگیری متهم و بررسی مدارک و مستندات به دست آمده مشخص شد که وی با این شیوه چند زن مطلقه را فریب داده است.
وی با بیان اینکه متهم در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت افزود: شهروندان علاوه بر افزایش سواد رسانه ای از دادن اطلاعات شخصی خود به دیگران پرهیز کنند.
رییس پلیس فتا همدان بیان کرد: یکی از ویژگی های فضای مجازی گمنامی است بنابراین انتظار می رود شهروندان به افراد ناشناس اعتماد نکنند.
351 فقره پرونده نیمه نخست امسال در پلیس فتا تشکیل شد که 147 متهم به علت کلاهبرداری، برداشت غیرمجاز از حساب بانکی و مزاحمت اینترنتی دستگیر شدند.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.