محمودرضا عراقی روز چهارشنبه در کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: در چند سال گذشته مطالعه دقیق گردشگری یکی از دغدغه های ما در استانداری بود که با برنامه ریزی دقیق امروز شاهد اجرای آن هستیم.
وی با تقدیر از شهردار لالجین این شهر را نمونه بارز توسعه گردشگری در کشور دانست و اظهار داشت: شهر لالجین در توسعه صنعت گردشگری و احیای بافت های تاریخی و کارگاه های سفال بسیار موفق عمل کرد که سایر شهرهای مستعد می توانند از این شهر الگو برداری کنند.
عراقی افزود: اگر خط کشی ها در جذب سرمایه گذار صورت نگیرد موجب ناعدالتی در بخش سرمایه گذاری می شود.
وی ادامه داد: اتفاقات و نقاط منفی حوزه گردشگری در گذشته پایان یافته است و باید با نگاهی مثبت به آینده بنگریم.
معاون امور عمرانی استاندار همدان اضافه کرد: وقتی همدان در سال 2018 دو رویداد مهم گردشگری را برگزار می کند و به جهانیان ثابت می کند ایران مکانی امن برای گردشگری است، نشان از ظرفیت های بالای این استان در حوزه گردشگری دارد.
وی تاکید کرد: همدان الگویی برای سایر شهر های کشور برای اجرای طرح جامع گردشگری است.
عراقی حفظ صنعت کشاورزی در کنار صنعت گردشگری را از مهمترین رویکردهای استان دانست و افزود: علاوه بر حفظ داشته های خود باید با تعریف های جدید در حوزه گردشگری به دنبال توسعه این صنعت باشیم.
وی تاکید کرد: افکار و فرهنگ مردم در چگونگی درآمدزایی در حوزه گردشگری باید تغییر کند.
معاون امور عمرانی استاندار عنوان کرد: با پایه هایی که گذاشته شده همدان در سالهای آینده یکی از شهر های مهم گردشگری در جهان خواهد بود.
رییس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیزگفت: طرح جامع گردشگری برای همدان بسیار خوشایند است.
حسین قراباغی افزود: سیاست های شورای اسلامی شهر برای تخفیفات ساخت هتل و اقامتگاه و کمپینگ مربوط به پایین شهر نیست، به طوری که برنامه داریم تا در سال 98 عوارض و تخفیفات ساخت هتل در پایین شهر حذف شود.
همدان با بیش از یک هزار و 800 جاذبه گردشگری در بین پنج شهر گردشگر پذیر کشور قرار دارد.
2087/9904
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.