وحید علی‌ضمیر روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 10 مرکز بازیافت زباله در همدان فعال است و این ایستگاه‌های به صورت روزانه در حال فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه ظرف یک‌ ماه آینده عملیات اجرایی خط پردازش سایت دفن زباله محقق می‌شود افزود: با راه‌اندازی این خط پردازش، زباله‌های شهر به صورت کامل به آنجا می‌رود.
معاون خدمات شهری شهردار همدان ادامه داد: در حال محوطه‌سازی هستیم و سرمایه‌گذار نیز در حال بازبینی، بررسی و معاینه طرح و دستگاه‌ها است.
وی با اشاره به اینکه روزانه 450 تن زباله در همدان تولید می‌شود گفت: سرانه تولید زباله برای هر نفر در این شهر ٨١٠ گرم است که از سرانه کشور بیشتر است.
علی‌ضمیر با اشاره به اینکه 300 نفر کار جمع‌آوری زباله را با 60 خودرو حمل زباله در شهر انجام می‌دهند گفت: این زباله‌ها ابتدا به سکوی میانی واقع در بلوار ملت، پشت پایانه مینی‌بوس‌ها می‌رود و بعد از آن به سایت دفن زباله در 14 کیلومتری شهر انتقال می‌یابد.
وی با یادآور اینکه بعضی مواقع در نقاط مرکزی و پرتردد شهر این جمع‌آوری زباله در چند نوبت از شبانه ‌روز صورت می‌گیرد گفت: با وجود اینکه جمع‌آوری زباله از شهر باتوجه به هزینه و نیرویی که صرف می شود باید یک روز در میان انجام شود اما به علت رعایت نکردن برخی از شهروندان و انتشار میکروب و آلودگی ناشی از تجمع زباله‌ها این روند به صورت روزانه انجام می‌شود.
معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: ١١ میلیون مترمربع معبر در همدان وجود دارد که جمع آوری زباله و رفت و روب آن کار راحتی نیست و به دلیل همکاری نکردن بعضی از همشهریان در بیرون گذاشتن زباله، مجبور هستیم از ساعت هفت تا ١٠ صبح در یک نوبت دیگر اقدام به جمع‌آوری زباله کنیم که این امر موجب صرف هزینه مجدد می‌شود.
علی‌ضمیر ادامه داد: از شهروندان درخواست می‌کنیم شهرداری را در جمع آوری زباله ها یاری رسانند و ساعت ٢١ زباله ها را بیرون بگذارند تا هزینه جمع‌آوری زباله‌ها کاهش و خدمات شهرداری افزایش یابد.
گفتنی است روزانه ٤٥٠ تن زباله در همدان تولید می شود.
7523/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.