به گزارش ایرنا، هدف از پرداخت الکترونیکی کرایه ها در ناوگان های عمومی، ساماندهی و کاربرد فناوری های نوین در این حوزه است که موجب از میان رفتن مبادله فیزیکی پول، ارتقای سطح خدمات و افزایش بهره وری در بخش حمل و نقل عمومی می شود.
طرح پرداخت الکترونیک کرایه اتوبوس ها و تبدیل بلیت کاغذی به کارت های بانکی در چند سال گذشته در همدان عملیاتی شد اما پرداخت الکترونیکی کرایه های تاکسی که در برخی از شهرهی بزرگ کشور اجرایی شده تا پیش از این در اذهان عمومی رویایی دور از ذهن بود.
دستگاه پرداخت کرایه به صورت الکترونیک برای فضای کوچک داخل تاکسی‌ها طراحی شده است تا مشکلات مربوط به کمبود پول خرد و بی‌ سروسامانی کرایه تاکسی‌ها برطرف شود و از اتلاف وقت مسافران و رانندگان جلوگیری کند.
به گفته کارشناسان امور شهری، یکپارچه ‌سازی حمل ‌و‌نقل عمومی و سرعت بخشیدن در امر پرداخت کرایه از جمله اهداف طرح پرداخت الکترونیکی کرایه به شمار می رود.
شهردار همدان با بیان اینکه مشکلات موجود برای رانندگان و شهروندان در خصوص تهیه پول نقد همواره وجود دارد گفت: برای رفع این مشکل سامانه بومی پرداخت الکترونیک به زودی در همدان راه اندازی می شود.
عباس صوفی افزود: این طرح توسط سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری و کمک یکی از نخبگان همدانی به سرانجام رسید و سامانه پرداخت الکترونیک تاکسی با کمترین هزینه در شهر همدان راه اندازی خواهد شد.
وی ادامه داد: پیش از این پرداخت الکترونیکی کرایه های اتوبوس های درون شهری با موفقیت انجام شده بود که رضایت شهروندان را به همراه داشته است.
در حال حاضر چهار هزار و 600 راننده و سه هزار و 424 تاکسی درون شهری در همدان فعالیت دارند و هشت هزار راننده همدانی دارای کارت شهری هستند.
7523/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.