به گزارش ایرنا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان روز دوشنبه در این ارتباط گفت: نگاه فرهنگی در شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان بسیار ارزشمند و درخور توجه است.
علیرضا درویش نژاد افزود: ایجاد شور و نشاط اجتماعی از وظایف شهرداری ها و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
وی با تاکید بر اینکه با گسترش همکاری‌ها و هم‌افزایی‌ها می‌توان شاهد شهری خلاق و جذاب در حوزه‌های مختلف گردشگری، فرهنگی، هنری و اجتماعی بود ادامه داد: امضای تفاهم‌نامه‌های فرهنگی نقش مهم و اثرگذاری در تحقق اهداف مورد نظر دارد.
درویش نژاد تاکید کرد: ایجاد «گذر فرهنگ و هنر» با هدف اجرای برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی و اجتماعی در برخی شهرهای کشور محقق شده است و سهم مهمی در پرکردن اوقات فراغت شهروندان داشته است که همین موضوع می‌تواند با همکاری اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شورای اسلامی شهر و شهرداری در همدان پیگیری شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان اظهار داشت: نگاه فرهنگی در مجموعه مدیریت شهری همدان وجود دارد و امیدوارم به زودی شاهد تحقق این موضوع در شهر همدان نیز باشیم.
وی اضافه کرد: برنامه‌های متنوع و مهمی برای معرفی جایگاه همدان در حوزه‌های فرهنگی و هنری در سطوح کشوری و بین‌المللی در دست اقدام داریم که در همین راستا، پیگیر میزبانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کمدی جهان و جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه و مستند کشورهای اسلامی به میزبانی همدان هستی .
درویش نژاد ابراز امیدواری کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر در این حوزه نیز همچون گذشته همراه ما باشند؛ چرا که برگزاری این جشنواره‌ها موجب اعتلای فرهنگ همدان خواهد بود.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: توسعه درعرصه های گوناگون بدون توسعه فرهنگی، پایدار نیست و از این رو با ایجاد بستر مناسب فرهنگی می توان توسعه در ابعاد مختلف را تحقق بخشید.
کامران گردان افزود: به منظور توسعه فرهنگ و دستیابی دستگاه‌های متولی فرهنگ در استان باید نگاه ویژه ای به مقوله نشاط اجتماعی شهروندان داشت که در این راستا مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان به این حوزه دیدگاه ویژه‌ای دارند.
وی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های موجود در شهر برای ارتقای نشاط اجتماعی شهروندان به نحو شایسته‌ ای استفاده کرد افزود: در تهیه و تدوین مباحث فرهنگی باید اصول و قواعد حاکم را مورد توجه قرار داد.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: با استفاده از ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موجود می‌توان اهداف مورد نظر را ترسیم و به مرحله اجرا رساند و امضای تفاهم‌نامه‌های فرهنگی می‌تواند زمینه توسعه فرهنگی و اجتماعی شهروندان را سرعت دهد که در این مسیر می توان با بهره‌گیری از تجربیات و ظرفیت‌های سایر شهرهای موفق و پیشرو در این زمینه و بومی‌سازی آنها به نقطه مطلوب و مورد رضایت شهروندان دست یافت.
وی افزود: شورای اسلامی شهر در تهیه و تدوین عوارض شهری، به موضوعات فرهنگی نگاه مثبتی دارد که در همین رابطه، مباحث و مقوله‌های فرهنگی از عوارض رایگان بهره مند هستند.
شهردار همدان نیز گفت: این شهر در حوزه‌های فرهنگی و تاریخی سرآمد شهرهای کشور و جهان است و پیشینه تاریخی و فرهنگ فاخر همدان بر کسی پوشیده نیست.
عباس صوفی افزود: مردم فرهنگ دوست همدان شهره عام و خاص هستند که باید در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری با تمام توان از ظرفیت‌های موجود نهایت استفاده را داشت که مجموعه شهرداری همدان در بحث بودجه نویسی به حوزه مبحث فرهنگی نگاه ویژه‌ای دارد.
وی ادامه داد: امروزه شهرداری‌ها علاوه بر دستگاه خدماتی به دستگاهی فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده‌اند و ورود جدی به این حوزه‌ها دارند.
شهردار همدان افزود: فرهنگسراها و پیاده ‌راه‌های شهر همدان با رویکرد فرهنگی گره خورده و رضایت شهروندان را به همراه داشته است که همین موضوع می‌تواند چشم‌انداز و آینده فرهنگی شهر و نیازهای شهروندان در این مباحث را ترسیم کند.
صوفی بیان کرد: شهرداری آمادگی دارد که با همکاری و همراهی شورای اسلامی شهر و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای ارتقا نشاط اجتماعی شهروندان گام‌های اساسی و اثرگذاری بردارد و در این بین مدیریت شهری با استفاده از زیرساخت‌های فرهنگی مصمم است پاسخگوی تمامی سلایق شهروندان باشد.
7523/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.