به گزارش ایرنا، قانون منع بکارگیری بازنشستگان، چندی پیش شهردار اسدآباد را هم خانه نشین کرد و شورای اسلامی این شهر را در بوته آزمونی دیگر قرار داد. بی تردید گزینش شهرداری خوش فکر و توانمند تنها از عهده شورای کارآمد برمی آید و بس.
بررسی عملکرد شوراهای پیشین اسدآباد نشان می دهد که در اینچنبن موقعیت هایی کمتر شاهد عملکردهای قوی از اعضای این شورا بوده ایم و هربار آنها به دو یا چند جناج مختلف تقسیم شده اند.
امروز هم گویی روح شوراهای قبل در کالبد شورای پنجم حلول کرده و اختلاف نظرها هفت عضو شورای پنجم شهر اسدآباد را به دو گروه سه و چهار نفره با خطوط فکری متفاوت قسمت کرده است.
البته اختلاف سلیقه در میان اعضای شورای شهر همواره وجود داشته و خواهد داشت و امری طبیعی است. به طوری که از شورای سه نفره یک روستا گرفته تا شورای 21 نفره کلانشهر تهران، شاهد اختلاف نظر و سلیقه ها هستیم.
اما نکته مهم این است که اینگونه اختلاف‌ سلیقه‌ها هنگامی که مصالح شهر به میان می‌آید، آن هم شهری مانند اسدآباد که با مشکلات اساسی و زیرساختی بسیاری دست و پنجه نرم می کند، باید به فراموشی سپرده شده و کمرنگ شود.
اسدآباد از نظر تاریخی، طبیعی و جغرافیایی از بهترین شهر‌های استان همدان محسوب شده و بزرگان و فرهیختگان فراوانی از این دیار برخاسته و درخشیده اند و از این رو اعضای شورای شهر با کنار گذاشتن اختلاف نظرها باید به اجماعی هرچند حداقلی رسیده و از بین چند گزینه مطرح شده برای پست شهرداری، بهترین را انتخاب کنند تا بیش از این شهر و شهروندان اسدآبادی در فقدان مدیریت شهری آسیب نبیند.
نکته مهم انتخاب شهرداری با توان مدیریتی قوی است؛ موضوعی که در بزنگاه هایی همچون بارش برف و باران نمایان می شود و شهروندان اسدآباد بارها شاهد تفاوت مدیریتی در این زمینه بوده اند و به نوعی همه چیز در گرو انتخاب هوشمندانه اعضای شوراست تا اسدآباد صاحب شهرداری ناتوان و یا پرتوان شود.
اگر چه تخصص و بومی بودن مهمترین معیار انتخاب شهردار از دید شهروندان اسدآبادی است اما میل و رغبتشان بیشتر به سمت و سوی گزینه هایی امانتدار و پاکدست بوده و هست.
کم نیستند کسانی که ریشه در این آب و خاک دارند و یا در این شهر رشد کرده و مدارج علمی را طی کرده و دانا و توانا شده اند و اکنون هم استانی ها و هموطنان عزیزمان از خدمات، دانش و تجربه این افراد بهره می برند، اما در شهر خود غریبه اند.
این افراد ممکن است در عین نجابت و در میان وعده های افراد لابی گر که از دور و نزدیک با وعده های معجزه آسا سعی در تطمیع اعضای شورا دارند، گم شوند.
در همه جای کشور زمانی اعضای شورا دست به انتخاب گزینه های غیر بومی می زند که فرد منتخب یک سرو گردن از لحاظ تخصص، تجربه و تعهد بالاتر از گزینه های مشتاق، سالم و با سواد بومی باشند؛ نه کسانی که با سفارش انتخاباتی نامزدهای مجلس سال آینده و بدون هیچ کارنامه قابل ملاحظه ای قصد کلیدداری شهر اسدآباد را دارند.
بهتر این است که اعضای شورا در شرایط کنونی فارغ از گروکشی و امتیاز خواهی، خواسته های مردم را مد نظر قرار داده و کاردانی، لیاقت و شرافت را در کارنامه و پیشینه گزینه های مطرح شهرداری بیابند و شخصی را بر کرسی شهرداری بنشانند که چکیده ای ناب از مولفه های دلخواه مردم و صد البته آگاه و قادر به جذب ظرفیت سرمایه گذاران در راستای ایجاد مناطق رفاهی، تفریحی و درآمدزا برای مردم باشد؛ چرا که با اندک بودجه حاصل از درآمد شهرداری نمی‌توان انتظار داشت اسدآباد به آرمانشهر تبدیل شود.
همه چیز منوط به رفتار و گفتار اعضای شورای اسلامی شهر دارد تا با انتخاب فردی لایق و در شان و شوکت مردم این دیار، از آزمونی دیگر سربلند بیرون آمده و کارآمدی خود را اثبات کنند؛ چراکه تنها در این صورت می ‌توان سلسله ‌مراتب حکومت از مردم، برای مردم را تعریف و اجرا کرد.
7527/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.