حسن بهرامی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: وجود ویژگی نظیر جمعیت روستایی و بسترهای لازم، عامل انتخاب این شهرستان برای اجرای طرح پزشک خانواده بود.
وی ادامه داد: اجرای برنامه نظام ارجاع امری لازم و گریز ناپذیر است بنابراین باید زیر ساخت های لازم برای اجرای این طرح مهیا شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان کبودراهنگ بیان کرد: با توجه به انتخاب این شهرستان برای اجرای طرح ارجاع نظام پزشکی، خلاء و کمبودها پیوسته رصد، مشکلات شناسایی و برای رفع آن چاره اندیشی می شود.
بهرامی اضافه کرد: اجرای طرح پزشک خانواده در قالب نظام ارجاع از هدر رفت منابع و اعتبارات بخش سلامت پیشگیری می کند.
وی گفت: هم اینک بیشتر شهروندان با در دست گرفتن دفترچه درمان برای کوچکترین سرما خوردگی و بیماری به چند متخصص مراجعه می کنند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان کبودراهنگ افزود: این رویه نادرست موجب ازدحام و صف های طولانی در مطب پزشکان متخصص، اتلاف وقت آنها، مشغولیت پزشک به تجویز بیماران عادی و احتمال غفلت از بیماران واقعی شده است.
بهرامی ادامه داد: اجرای این طرح موجب وصل شدن بیمار به یک پزشک و ارائه راهنمایی، مشاوره و تجویز دارو در صورت لزوم از سوی او می شود.
وی بیان کرد: اجرای این طرح علاوه بر ایجاد زیرساخت ها نیازمند فرهنگ سازی و همراهی خدمت گیرندگان است و انتظار می رود رسانه ها در فرهنگسازی اهمیت این موضوع همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.