به گزارش ایرنا تیم منتخب کاراته کبودراهنگ به نمایندگی از استان همدان و با عنوان «بسیج انصارالحسین سپاه» در مسابقات بین المللی جام ایران زمین حضور یافت و توانست به مدال های رنگارنگ در رده های سنی مختلف دست یابد.
رقابت های بین المللی ایران زمین قدیمی ترین و با ثبات ترین تورنمنت بین المللی کاراته در ایران است که همه ساله به همت احمد صافی و همکاری فدراسیون کاراته برگزار می شود.

* قدرت نمایی ورزشکاران همدانی
دبیر هیات کاراته همدان در این باره گفت: چهاردهمین دوره رقابتهای بین المللی جام ایران زمین به مدت 2 روز و با حضور کشورهای کره جنوبی، هندوستان، روسیه، افغانستان، عراق، پاکستان، آذربایجان، ترکیه و چند تیم از کشورمان به میزبانی تهران برگزار شد.
سیروس امینی بیان کرد: در این پیکارها و در بخش آقایان تیم همدان موفق به کسب 2 نشان طلا، 2 نقره و یک مدال برنز شد.
وی افزود: در بخش بانوان نیز هفت مدال طلا ، یک مدال نقره و پنج مدال برنز توسط تیم کاراته بسیج سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان کسب شد.
دبیر هیات کاراته همدان خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات در 2 بخش مردان و زنان به صورت مجزا در 2 سالن شهید افراسیابی رقابتهای مردان و معلم تهران و در تمامی رده های سنی با حضور کاراته کاهایی داخلی و خارجی برگزار شد.

** کارنامه درخشان بانوان
رئیس هیات کاراته شهرستان کبودراهنگ نیز در این باره گفت: این رقابت ها با حضور یک هزار کاراته کا از کشورهای خارجی و منتخبان داخلی برگزار شد و تیم کبودراهنگ با عنوان تیم کاراته بسیج انصارالحسین (ع) استان همدان شرکت داشت.
الله کرم شهگل افزود: در این رقابت ها بانوان کاراته کبودراهنگ عملکرد بسیار درخشانی را ارایه کردند و سهم بسزایی در مدال آوری برای استان داشتند.
وی خاطرنشان کرد: کیانا توخنی، دنیا نوروزی، محیا نادری، مهسا فرهنگیان، مائده زارعی، نیکتا یاری عالم و یلدا بیرانوند همگی از تیم کبودراهنگ به نشان طلا رسیدند.
شهگل بیان کرد: همچنین زهرا امان مدال نقره گرفت و مهسا فتحی، پانیذ قاسمی، هلیا رفیق دوست، عاطفه وفایی و سارا مشایخی دیگر اعضای تیم در رده های سنی مختلف به مدال برنز دست یافتند.
رئیس هیات کاراته کبودراهنگ یادآور شد: در بخش آقایان نیز سیدابوالفضل حسینی و عطا ظهوری به نشان طلا رسیدند، علی بختیاری و حسین ملک پوریان مدال نقره کسب کردند و حمیدرضا اسماعیلی نیز نشان برنز را به دست آورد.
وی با قدردانی از حضور 2 مربی فعال و مستعد همدانی در این مسابقات گفت: در بخش آقایان به همراه ناصر سلطانی از شاگردانم که به تازگی به جرگه مربیان پیوسته ، هدایت تیم را برعهده داشتیم و بخش بانوان نیز برعهده فائزه ترکمان از مربیان برجسته شهرستان کبودراهنگ بود.

** کبودراهنگ قطب کاراته کشور
رئیس هیات کاراته کبودراهنگ خاطرنشان کرد: این شهرستان هم اینک یکی از مستعدترین نقاط پرورش استعدادهای نخبه کاراته کشور است.
شهگل افزود: یک هزار کاراته کا در این شهرستان فعالیت دارند و در میادین ملی و بین المللی دارای مدال های رنگارنگ هستیم.
وی اضافه کرد: مردمان این شهرستان علاقه زیادی به رشته کاراته دارند و این اشتیاق در حالی روبه افزایش است که استعدادها در مدال آوری موفقیت مستمر داشته و الگوی مابقی ورزشکاران شده اند.
رئیس هیات کاراته کبودراهنگ یادآور شد: حتی در روستاها نیز این رشته ورزشی مورد علاقه مردم است و به عنوان مثال روستایی «قباق تپه» دارای قهرمانان ارزنده کشوری است.
شهرستان کبودراهنگ با بیش از 155 هزار نفر جمعیت و سه بخش مرکزی، شیرین سو و گل تپه در منطقه شمال غربی استان همدان قرار دارد.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.