شهرداری همدان پس از اینکه نتوانست به نتایج قابل قبول در نیم فصل اول لیگ دسته دوم فوتبال کشور برسد، با تصمیم تغییر از سوی کادر فنی روبه رو شد و بابک صمدیان سرمربی شهرداری که تاکنون در چنین وضعیتی دچار نشده بود، حالا با شروع خانه تکانی گسترده سعی در ترمیم و بازسازی تیمش را دارد.
صمدیان فصل قبل ناجی شهرداری همدان بود و با کسب نتایج مطلوب اجازه سقوط این تیم را نداد اما امسال با مشکلات مختلف مواجه شد تا از رسیدن به آنچه که هدفگذاری باشگاه بود، باز بماند.
با این حال تیم تحت هدایت او یک نیم فصل دیگر فرصت دارد تا با جبران امتیازهای گذشته، در جمع مدعیان سقوط قرار گیرد.
اشتباهات فردی بازیکنان، بدشانسی در رسیدن به پیروزی، مشکلات مالی و پشتیبانی در کنار برخی ضعف ها در خطوط باعث شد تا شهرداری در نیم فصل اول به آنچه که استحقاق داشت، نرسد.

** جدایی بازیکنان غیر بومی
بابک صمدیان در نخستین اقدام قبل از شروع تعطیلات نیم فصل نسخه جدایی چند بازیکن بی تاثیر غیربومی را پیچید.
امید پورقنبری، قاسم گرامی و عرفان وجدانی سه بازیکن شهرداری همدان که با توافق و فسخ دوطرفه از این تیم جدا شدند.
این سه بازیکن مراحل تسویه حساب خود را انجام داده و از لیست شهرداری خارج شدند.
با تصمیم کادر فنی چند بازیکن دیگر در لیست خروجی شهرداری همدان قرار گرفتند که در روزهای آتی در صورت توافق 2 طرفه از این تیم جدا خواهند شد.
صمدیان سعی دارد با حفظ بازیکنان موثر نیم فصل اول، با جذب بازیکنان جدید به ناکامی تیمش در نیم فصل دوم خاتمه دهد.

** ضعف گلزنی نقطه سیاه شهرداری
تیم شهرداری در نیم فصل اول با مشکلات عدیده در گلزنی مواجه شد و مهاجمان این تیم در ناکامی ها تاثیر مستقیم داشتند.
شهرداری در نیم فصل اول لیگ دسته دوم فوتبال کشور 10 گل به ثمر رسانده که اغلب سهم مدافعان در گلزنی بیش از مهاجمان بوده است.
همین مساله موجب شد تا شهرداری با وجود تلاش های صورت گرفته نتواند در 12 هفته از مسابقات گروه یک لیگ 2 در نیم فصل اول به جمع مدعیان بپیوندد.
حامد میرزایی، امین کعبی و مصطفی قیصری هر کدام 2 گل برای تیم شهرداری در این مسابقه به ثمر رسانده اند.
در این بین امین کعبی دفاع میانی شهرداری سهم بسزایی در گلزنی داشته است.
حامد میرزایی و مصطفی قیصری بازیکنان بومی شهرداری نیز با وجود فرصت ناچیز برای حضور در زمین بازی توانستند آمار گلزنی خوبی را برجای بگذارند.
قیصری زننده 2 گل از سه گل شهرداری همدان در بازی پایانی نیم فصل اول مقابل مس نوین کرمان بود که اجازه نداد تیمش در بازی خانگی شکست بخورد.
نیما پرتوی، مجید شعبانی و پیمان حشمتی نیز هر کدام یک گل به ثمر رسانده اند که در مجموع آمار گلزنی خوبی برای شهرداری در نیم فصل اول نبود.

** تغییر احتمالی در کادر فنی
گویا مدیران شهرداری همدان تمایلی به ادامه همکاری برخی اعضای کادر فنی این تیم ندارند و تغییرات جدید در راه است.
شنیده می شود 2 مربی از جمع کادر فنی تیم شهرداری جدا شده و قرار است یکی از مربیان سابقه دار به جمع کادر اضافه شود.
مدیران شهرداری یکی از دلایل ناکامی تیم را مشاوره ندادن مناسب کادر فنی به سرمربی می دانند و معتقدند باید جریان فکری تازه برای کمک به روند فنی تیم ایجاد شود.
براین اساس گفته می شود 2 مربی از فهرست تیم شهرداری خارج و قرار است مربی جدید اضافه شود.
برخی کارشناسان فوتبال همدان معتقدند کادر فنی تیم شهرداری خنثی عمل کرده و در نیم فصل اول به خوبی نتوانسته اند به سرمربی تیم در جریان مسابقات خوراک فکری بدهند.

** کمیته فنی متخصص، نیاز شهرداری همدان
اما آنچه که این روزها به عنوان یکی از ضعف های تیم فوتبال شهرداری همدان به شمار می رود، نداشتن کمیته فنی متخصص است.
کمیته فنی تیم شهرداری همدان را اغلب مدیران این مجموعه تشکیل می دهند که با فوتبال حرفه ای و امروزی آشنایی و تسلط لازم را ندارند.
در بین آنها مسعود زرینه و محمود کرمی از فوتبال سررشته داشته و وضعیت موجود را به خوبی مورد بررسی و آنالیز قرار می دهند اما مابقی اعضا نمی توانند دلایل فنی تیم را به خوبی وارد بحث تخصصی کنند.
بدون تردید عباس صوفی شهردار و رییس هیات فوتبال همدان در راس تیم شهرداری باید از نیروهای زبده در کمیته فنی استفاده کند تا ضمن ریشه یابی نقاط ضعف تیم، اجازه تکرار اشتباهات گذشته را ندهد.

** شهرداری به دنبال سه مهره کلیدی
بابک صمدیان سرمربی تیم شهرداری همدان در تلاش برای ترمیم نقاط ضعف تیمش در هر سه خطوط است.
سرمربی شهرداری در این باره می گوید: مذاکره با گزینه های مدنظر را پس از پایان نیم فصل اول آغاز کرده ایم و در سه پست دفاع میانی، هافبک بازی ساز و مهاجم نوک بازیکن نیاز داریم.
صمدیان افزود: تیم ما در نیم فصل اول در این سه نقطه با ضعف مواجه بود و اغلب شکست ها نیز برپایه بی دقتی در به ثمر رساندن موقعیت های گلزنی و اشتباه در خط دفاعی و میانی بود.
وی بیان کرد: سیاست ما جذب بازیکنان موثر بومی است و اگر نتوانستیم مهره های مدنظر را از گزینه های بومی باقی مانده جذب کنیم ، به سراغ بازیکنان موثر غیربومی می رویم.
صمدیان خاطرنشان کرد: رایزنی ها برای جذب بازیکن جدید را آغاز کرده ایم و امیدوارم بتوانیم ترکیبی که مدنظر است را در نیم فصل دوم وارد مسابقات کنیم.
تیم شهرداری هم اکنون با 10 امتیاز در رده نهم جدول 13 تیمی گروه یک لیگ 2 قرار دارد.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.