حبیب الله موسوی بهار روز شنبه در آیین بهره برداری از کلینیک تخصصی دیابت در همدان اظهار داشت: دیابت به عنوان بیماری قرن رو به افزایش بوده و تا آخر عمر همراه بیمار است.
وی علت بروز دیابت را سبک زندگی نادرست و موروثی دانست و توضیح داد: برخی ادعاهایی مبنی بر ساخت داروهای معجزه آسا برای درمان دیابت دارند که صحیح نیست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: مطرح کنندگان این ادعا هیچگونه صلاحیت پزشکی ندارند و ضمانتی در زمینه تبعات و آثار مصرف این داروها در سلامت فرد نمی دهند.
موسوی بهار بیان کرد: احتمال بروز آسیب و خطر برای افرادی که اقدام به مصرف این قبیل داروها می کنند بدون تجویز و نظارت پزشک می کنند بسیار زیاد است.
وی اظهار داشت: با توجه به افزایش مراجعه افراد برای درمان دیابت می توان دریافت که این بیماری رو به گسترش است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: بروز این بیماری محصول سبک زندگی و رژیم غذایی نادرست، کاهش تحرک جسمی، چاقی و اضافه وزن و برخی مواقع موروثی است.
موسوی بهار گفت: قند خون بالا یکی شاخصه های مبتلایان به دیابت است که موجب اخلال در بخش های مختلف بدن انسان می شود.
وی ادامه داد: مهمترین راهکارها برای پیشگیری از بروز این بیماری فعالیت جسمی و تحرک و رژیم غذایی مناسب است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بیماران دیابتی به خاطر نوع بیماری و مزمن بودن آن نیازمند مراجعات مکرر به مرکز درمانی و مراقبت های متنوع هستند بنابراین باید امکانات مورد نیاز خدمات رسانی به آنها فراهم باشد.
موسوی بهار افزود: واحدهای تخصصی برای دیابت در بیمارستان ها دایر است اما با این وجود در منطقه خضریان نیز دایر شد تا شهروندان از خدمات تخصصی استفاده کنند.
وی از متولیان حوزه درمان خواست با حوزه پژوهش و تحقیقات تعامل دوسویه داشته باشند و با گردآوری بانک اطلاعاتی دقیق از وضعیت بیماران از آن برای ارایه یک مقاله علمی با هدف کمک به بخش سلامت بهره گیرند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: با تدوین طرح های تحقیقاتی دقیق، تست دارو و تهیه و تولید محصول مناسب با ترکیبات مشخص و استاندارد می توان برای خدمات رسانی به بیماران تلاش کرد.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.