به گزارش ایرنا محمد کاظمی روز شنبه به مناسبت ثبت جهانی انگور در دیدار با بخشدار مرکزی ملایر و جمعی از دهیاران روستاهای این بخش افزود: انتخاب استاندار همدان نمونه بارزی از وجود وحدت و وفاق بین نمایندگان است و همدان نخستین استانی بود که پس از تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان، برای انتخاب استاندار موافقت حاصل شد.
وی وجود این وحدت و همدلی بین نمایندگان و مجموعه مدیران و مسئولان استان را نعمت بزرگی دانست و اظهار داشت: با همدلی، همفکری و همراهی باید این نعمت بزرگ را قدر بدانیم و از این ظرفیت برای توسعه استان و شهرستان استفاده کنیم.
نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم همچنین وجود وحدت و وفاق بین نمایندگان ملایر را زبانزد دانست و افزود: در پیگیری و حل مسایل و مشکلات شهرستان با یکدیگر اتفاق نظر داریم.
کاظمی با بیان اینکه این همراهی و کار جمعی در مسایل کشوری، منطقه ای و بخشی و در تمامی امور جاری است گفت: از آغاز دوره نهم مجلس شورای اسلامی تاکنون خدشه ای به این کار جمعی وارد نشده است.
وی ادامه داد: در سایه این وحدت تاکنون اقدامات بسیار خوبی به ویژه در روستاها انجام شده است که نمونه بارز آن ثبت جهانی انگور ملایر و حاصل یک کار جمعی بود.
کاظمی بیان کرد: در دولت تدبیر و امید با وجود تنگناهای مالی، مشکلات اقتصادی و تحریم های ظالمانه، اقدامات بسیار خوبی در حوزه عمران روستاها انجام شد که همچنان تداوم دارد.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این در حالیست که در دوره های قبل درآمد سرشاری که از فروش نفت داشتیم و باید صرف بازسازی، عمران و آبادانی روستاها و شهرهای کشور می شد.
کاظمی با بیان اینکه هم اکنون طرح های عمرانی بسیار خوبی در روستاهای ملایر در حال انجام است خطاب به دهیاران تاکید کرد: از ظرفیت نمایندگان و مسئولان برای پیشبرد آبادانی روستاها، بیان مطالبات و سرعت بخشیدن در روند طرح های عمرانی استفاده کنید.
وی دهیاران را بر لزوم تقویت وحدت و همدلی بین مجموعه خود و روستاییان سفارش کرد و افزود: بخش مرکزی ملایر با وجود بخشدار و دهیاران خوب، فعال و کوشا، یکی از بخش های آباد این شهرستان است.
عضو فراکسیون امید مجلس دهم ثبت جهانی انگور دره جوزان ملایر که در بخش مرکزی واقع شده است را فرصتی مهیا برای توسعه شهرستان برشمرد و اظهار داشت: با ثبت جهانی انگور ملایر در دنیا پرآوازه شدیم.
کاظمی تاکید کرد: با استفاده از نام جهانی انگور می توانیم اعتبارات و امکانات خوبی را برای شهرستان مطالبه کنیم.
وی به دیدار اخیر نمایندگان ملایر با دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اشاره و بیان کرد: در این دیدار یکی از درخواست های ما اختصاص اعتبار ویژه به پژوهشکده انگور و کشمش ملایر بود تا بتوانیم همزمان با ثبت جهانی انگور اقدامات اثرگذار علمی انجام دهیم.
کاظمی با اشاره به برگزاری جشن باشکوه ثبت جهانی انگور در این شهرستان گفت: دی ماه امسال قرار است مدیرکل فائو به ایران سفر کند که امیدواریم شاهد حضور وی در ملایر نیز باشیم.
وی یادآور شد: قدرشناسی مردم ما را مصمم تر می کند تا بتوانیم در توسعه و پیشرفت این شهرستان گام های بلندی برداریم.
به گزارش ایرنا، دهم آذرماه امسال نظام تولید انگور ملایر در سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی ملل متحد(فائو) به ثبت رسید.
این دومین میراث مهم کشاورزی ایران و پنجاه و سومین نظام میراث کشاورزی جهان است که در فائو ثبت شد.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.