سید سعید شاهرخی روز پنجشنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان همدان با بیان اینکه جنبش دانشجویی، دانشگاه ها و تشکل ها یک نقش اثرگذار و مفیدی در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی داشتند اضافه کرد: اوج جنبش های دانشجویی در 16 آذر 1332 با به شهادت رسیدن سه تن از دانشجویان در دانشگاه تهران، به اوج خود رسید.
استاندار همدان با بیان اینکه ویژگی بارز جنبش دانشجویی بحث استبداد ستیزی و دفاع از استقلال و کیان وطن است تاکید کرد: دانشجویان در تاریخ معاصر ایران نقش بی بدیلی در تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه داشته اند.
وی گفت: خون پاک دانشجویان برای تحقق این اهداف ریخته شده و تا امروز جنبش دانشجویی در این مسیر حرکت می کند.

** دولت تدبیر و امید حقانیت ایران را به جهانیان ثابت کرد
شاهرخی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید حقانیت ایران را به جهانیان ثابت کرد افزود: یکی از برنامه های جدی دولت در سیاست خارجی جلب اعتماد عمومی و بالا بردن جایگاه و اعلام حقانیت جمهوری اسلامی در دنیا بود.
وی با بیان اینکه استعمارگران چهره خشنی را از ما در دنیا ترسیم کرده بودند ادامه داد: در شرایطی که برجام شکل گرفت، اجماع جهانی علیه ایران فرو ریخت و خوی استکباری آمریکا با خروج از این توافق بین المللی روشن شد.
وی تاکید کرد: با خروج آمریکا از برجام حقانیت جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید در نشستن پای میز مذاکره به اثبات و جدیت تیم مذاکره کننده ایران به منصه ظهور رسید.
استاندار همدان افزود: ترامپ با خروجش از برجام بر این واقعیت صحه گذاشت که ایران اسلامی به دنبال دستاوردها و دانش هسته ای است.
شاهرخی گفت: طرح اجماع جهانی علیه ایران، آمریکا را به انزوا کشانده است و پس از این اقدام غیرمتعارف با تشدید تحریم ها یک جنگ تمام عیار اقتصادی را مقابل ایران به راه انداخته است.
وی ادامه داد: همه ما در مقابله با تحریم ها مسئولیت و نقش داریم و امروز با یک جنگ اقتصادی مواجه هستیم و دولت در خط اول این جنگ هست و ما سربازان این جنگ هستیم.
استاندار همدان با بیان اینکه مدیریت جهادی وقت نمی شناسد افزود: مدیران از افسران و نیروهای اصلی مبارزه در جنگ اقتصادی هستید و باید الگو باشیم تا دیگران با نگاه به ما حرکت را سرعت دهند.
وی با تاکید بر اهمیت اقتصاد مقاومتی اضافه کرد: با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی باید بهره وری را بالا برده و تلاش را مضاعف کنیم.
شاهرخی ادامه داد: واگذاری طرحها در راستای اقتصاد مقاومتی است و مدیران باید سیاست اصولی دولت را عملیاتی کنند.
وی با تاکید بر اینکه بر سر منافع مردم با هیچ گروه و جناحی تعارف نداریم گفت: اگر مدیران سیاست های کاری خود را منطبق بر سیاست اقتصاد مقاومتی نکنند نمی توانیم با آنها کار کنیم.
استاندار همدان با تاکید بر اینکه اصل خدمت رسانی به مردم و شایسته سالاری و اعتقاد به سیاست های دولت است افزود: ما باید مصمم، استوار و جدی حرکت کنیم شرایط ما شرایط عادی نیست و این روحیه باید در تمام رده های سازمانی تسری پیدا کند.
وی همچنین با تاکید بر جذب اعتبارات خزانه تا هفته آینده توسط دستگاه های اجرایی افزود: پاشنه آشیل توسعه استان توجه به تولید و سرمایه گذاری است و راه دیگر و منبع دیگری وجود ندارد و ما دولتی ها باید زمینه را برای ورود بخش خصوصی به کار گیریم.
7523/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.