حسن بهرامی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پیش از استقرار این دستگاه باید ساختمان پیش بینی شده برای قرار دادن سی تی اسکن زیرسازی، تجهیز و آماده شود.
وی اضافه کرد: ساختمان رادیولوژی، سونوگرافی با ساختمان قدیمی دیالیز واقع در کبودراهنگ تجمیع و نوسازی شده است و دستگاه سی تی اسکن نیز در این مجموعه مستقر می شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان کبودراهنگ اظهار داشت: 2 میلیارد ریال برای هتلینگ و تجهیز این ساختمان ها هزینه شده و برای تکمیل این مجموعه 2 میلیارد ریال دیگر نیاز است.
بهرامی بیان کرد: دستگاه سی تی اسکن با تصویر برداری از داخل بدن به ویژه بافت های سخت، در تشخیص بیماری و خونریزی های داخل بدن موثر است.
وی خاطرنشان کرد: به علت نبود دستگاه سی تی اسکن، بیماران برای تصویر برداری مجبور به عزیمت به مرکز استان هستند که این موضوع موجب تاخیر در درمان آنها می شد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان کبودراهنگ اضافه کرد: همچنین روزانه سه بیمار بدحال با استفاده از خودروهای آمبولانس به مراکز درمانی همدان برای دریافت سی تی اسکن منتقل می شد.
بهرامی مجهز شدن کبودراهنگ به دستگاه سی تی اسکن را در کاهش اتلاف وقت مردم، کم شدن افراد منتظر در نوبت و خدمات رسانی به شهروندان موثر دانست.
وزیر بهداشت و درمان در سفر اخیر خود به همدان با اختصاص پنج دستگاه سی تی اسکن به سه بیمارستان مرکز استان، کبودراهنگ و رزن مواققت کرد که مقرر شد 50 درصد هزینه این دستگاه توسط دانشگاه علوم پزشکی همدان و 50 درصد مابقی توسط وزارتخانه پرداخت شود.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.