سیدسعید شاهرخی روز یکشنبه در دیدار با اشتفان شولتز سفیر اتریش در تهران اظهار داشت: در قانون اساسی جمهوری اسلامی حمایت از سرمایه گذاری خارجی بسیار تاکید شده و استان همدان با ظرفیت و پتانسیل های موجود زمینه امن و مناسب را برای سرمایه گذاران ایجاد کرده است.
وی بیان کرد: ایران امروز از امن ترین کشورهای منطقه خاورمیانه است و شرایط را برای فعالیت در استان های مختلف به ویژه همدان بیشتر فراهم کرده است.
شاهرخی با اشاره به اینکه روابط ایران و اتریش ریشه در تاریخ دارد گفت: این روابط به قرن شانزدهم باز می گردد و امروزه نیز 40 هزار ایرانی با صفا و صمیمت در کنار مردم اتریش در این کشور زندگی می کنند.
وی افزود: در استان همدان سه هزار و 500 سال مدنیت وجود دارد و یکی از تاریخی ترین شهرهای کشور است ضمن اینکه یک هزار و 800 اثر فاخر تاریخی و طبیعی در این استان داریم.
استاندار همدان خاطرنشان کرد: پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین امسال به عنوان پایتخت گردشگری آسیا نیز انتخاب شد و افتخار میزبانی از کشورهای مختلف را داشتیم.
وی ادامه داد: استان همدان با توجه به ظرفیت هایی در حوزه کشاورزی، صنعت و معدن با تنوع مواد معدنی و نیز گردشگری ، دارای رونق اقتصادی خوبی نسبت به سایر استان های کشور است.
شاهرخی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان همدان و در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی به ویژه سیب زمینی، کشمش ، صنایع غذایی و لبنی دارای رونق چشمگیری است.
وی یادآور شد: همچنین فعالیت یک هزار و 107 واحد صنعتی فولاد، مواد معدنی و پتروشیمی و شهرت جهانی در صنایع دستی و آوازه جهانی شهر سفال لالجین از جمله مزیت های این استان است.
استاندار همدان ثبت جهانی انگور ملایر به عنوان پنجاه و سومین محصول کشاورزی جهان را مورد توجه قرار داد و افزود: جاذبه های گردشگری و طبیعی همدان نیز زمینه اقتصادی شدن سرمایه گذاری را مهیا ساخته است.
شاهرخی ابراز امیدواری کرد با توجه به ارتباط 2 کشور که ریشه در تاریخ دارد در آینده با بهره مندی از فرصت های موجود شاهد گسترش روابط بین همدان و اتریش باشیم.
اشتفان شولتز سفیر اتریش در تهران در سفری 2 روزه به همدان ، نشست هایی پیرامون روابط 2 جانبه در حوزه های گردشگری، مدیریت شهری، اقتصادی و فرهنگی با مسئولان اجرایی این استان برگزار می کند.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.