سرگرد سید جواد حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: بی توجهی به نظافت خودرو به ویژه پس از بارندگی موجب کثیف و ناخوانا شدن پلاک وسیله نقلیه می شود.
وی اضافه کرد: کثیف کردن یا کثیف نگهداشتن پلاک خودرو تخلف محسوب شده و طبق قانون مالک خودرو 600 هزار ریال جریمه می شود.
رئیس عملیات پلیس راهور همدان درباره علت حساسیت پلیس به پلاک های کثیف توضیح داد: در صورت بروز سانحه رانندگی، ایجاد مزاحمت و ناامنی، شناسایی و ردیابی این قبیل خودروها به علت کثیف بودن پلاک دشوار و در مواردی ناممکن است.
سرگرد حسینی هدف پلیس راهور از برخورد با این قبیل تخلف ها را توجه به حقوق شهروندی و جلوگیری از جولان رانندگان متخلف در سطح شهر عنوان کرد.
وی بیان کرد: چنانچه پلاک خودرو بر اثر بارندگی کثیف، گل‌آلود و ناخوانا ‌شد راننده باید نسبت به تمیز کردن آن اقدام کند در غیر اینصورت اعمال قانون می شود.
رئیس عملیات پلیس راهور همدان گفت: برخی رانندگان به بهانه بارندگی از تمیز کردن پلاک خودداری کرده و با این کار درصدد دور زدن قانون و فرار از جریمه هنگام ارتکاب تخلف هستند.
سرگرد حسینی اظهار داشت: یک هزار و 200 دستگاه وسیله نقلیه به علت کثیف بودن پلاک خودرو در هشت ماهه امسال اعمال قانون شدند.
وی درباره مخدوش کردن پلاک خودرو نیز بیان کرد: این اقدام جرم محسوب شده و برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل می شود.
وی اضافه کرد: امسال 12 راننده به علت مخدوش کردن پلاک خودرو توسط عوامل پلیس راهور همدان شناسایی و پرونده آنها تحویل مرجع قضایی شد.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.