عیسی بختیاری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: توجه رهبری فرزانه انقلاب به منابع طبیعی موجب اختصاص اعتباری از محل صندوق توسعه ملی به سازمان جنگل ها شده است.
وی افزود: 24 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های بخش های آبخیزداری، بیولوژیک، حفاظت از عرصه و کاداستر از جمله کپه کاری، ذخیره نزولات، تبدیل دیم زارهای کم بازده به علوفه و بذرپاشی تخصیص دادند.
معاون فنی منابع طبیعی همدان اضافه کرد: در حوزه بیولوژیک، کشت گونه های مرتعی و توسعه گیاهان دارویی در اولویت قرار گرفت.
بختیاری بیان کرد: منابع طبیعی به جای کاشت بذر اقدام به انعقاد قراردادی با یک مجموعه خصوصی برای تهیه 600 هزار بوته گیاه آویشن کرد.
وی افزود: تاکنون 60 هزار اصله بوته گیاه آویشن به عرصه منتقل و در 16 زیر حوزه آبخیز این استان کشت شده است و در صورت مساعد بودن شرایط جوی مابقی بوته ها در کمتر از سه هفته کشت می شود.
معاون فنی منابع طبیعی همدان اظهار داشت: آویشن جزو گیاهان بومی و دارویی این استان است که کشت آن در حفاظت از پوشش گیاهی و خاک تاثیر مثبت دارد.
بختیاری گفت: با توجه به تخصیص اعتبار صندوق توسعه ملی به همدان قراردادهای لازم منعقد شده و تنها در یک نمونه 21 هزار و 700 تن انواع فوضولات مرتعی خریداری شده است.
استان همدان ذخیره گاه ژنتیکی گونه های مختلف گیاهی و دارویی است و یک هزار و 500 گونه گیاهی شامل رازیانه ، پنیرک، آویشن، بابونه، اسپند، گاوزبان، ریواس، کنگر، گلپر، بومادران، خاک شیر، سماق، نسترن وحشی و مریم گلی در این استان یافت می شود.
علاوه بر این، گونه های معطر، دارویی و صنعتی به صورت پراکنده در اراضی همدان یافت شده و بخشی از آنها نظیر سیر، رازیانه، گشنیز، کلزا و سیاهدانه در بخش کشاورزی به صورت انبوه تولید می شوند.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.