به گزارش ایرنا، سیدمجتبی حسینی روز یکشنبه در اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان اظهار داشت: تئاتر بیانگر ارزش ها و کیفیت زندگی مردم است بنابراین توجه و تبیین بنیاد آن از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی اضافه کرد: شناخت ظرفیت ها و قابلیت های ارتباطی تعالی و توسعه آن برای پیشبرد اهداف این بخش مورد نیاز است.
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تئاتر از مهمترین جلوه های هنری روزگار است که اثر گذاری آن بر تعالی مدینه و مدنیت همواره مورد توجه دولت ها و ساختارهای اجتماعی بوده است.
حسینی بیان کرد: برای تداوم نشاط، همدلی، همنوایی و مسئولیت پذیری باید به هنر به طور عام و به تئاتر به عنوان رسانه ای بی نظیر و ناب انسانی توجه شود.
وی اظهار داشت: تئاتر نشان نشاط و فرهیختگی جامعه است؛ نمایشی که مردم را به دانایی، گفت و گو و صلح دعوت می کند.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بیش از هر روز و روزگاری باید به تئاتر اندیشید و به نعمت این هنر، شهر و شهروندان ارجمند آرزو کرد.
حسینی ادامه داد: بر این باورم که این اتفاق مبارک جز با کیمیای همدلی همه مردم به فرجام نمی رسد و این باور در جهان معاصر بارها تجربه شده است.
وی گفت: تئاتر امروز متعهدانه به میدان آمده و با مشارکتی خردمندانه، علاوه بر ارتقای فرهنگ و نشاط بخشی شهروندان می تواند زمینه شکل گیری مدرسه ای بی نقص در جامعه باشد.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: اینک تئاتر کودک و نوجوان در یکصدومین سالگی قرار دارد؛ تئاتری که به همت جبار باغچبان بزرگ بالید و قد کشید و به باغستانی اینچنین تبیدل شد.
حسینی افزود: این جشنواره جستجوگر دغدغه هایی است که به هیچ درنگ باید دیده و شنیده شود و به همت گروه های نمایشی در همراهی شگردها و شیوه های نوین آموزشی بازپروری شود.
وی تاکید کرد: شرط نخست تحقق این آرمان ها هم قدمی خانواده ها در زمینه اعتمادشان به دنیای کودکان و درک آنها بی هیچ فاصله ای است.
حسینی اظهار داشت: در سال پیش رو جشنواره تئاتر کودک و نوجوان افزون بر همدان در دیگر استان ها که توان میزبانی دارند به موازات برگزار می شود.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.