رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: در راستای ایجاد زنجیره تولید و افزایش صنایع فرآوری محصولات کشاورزی، کارخانه تولید قند از چغندرقند در روستای وسج نهاوند احداث می شود.
منصور رضوانی جلال افزود: با احداث این کارخانه با ظرفیت 72 هزار تن و 2 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی برای 220 نفر اشتغال ایجاد می شود.
وی با بیان اینکه هفت محصول راهبردی شامل گندم، سیب زمینی، دانه روغنی، حبوبات، ذرت، چغندرقند و جو در استان همدان کشت می‌شود افزود: سال گذشته 347 هزار تن چغندرقند در استان همدان تولید شد.
رضوانی جلال اظهار داشت: از سال 92 تا سال 94 هر ساله به سطح اراضی زیر کشت چغندرقند در استان افزوده شده است و تکمیل زنجیره تولید در راستای توسعه پایدار بخش کشاورزی ضروری است.
گفتنی است، وزیر جهاد کشاورزی امروز پنجشنبه یکم آذرماه به منظور بازدید و افتتاح چند طرح عمرانی و کشاورزی به شهرستان ملایر سفر کرد و در این سفر یک روزه چهار واحد صنعتی کشمش پاک کنی با اعتبار 65 میلیارد و 150 میلیون ریال به طور همزمان در شهرک صنعتی سهند و شوشاب ملایر بهره برداری شد.
همچنین طرح آبیاری نوین به مساحت 51 هکتار و اعتبار یک میلیارد و 390 میلیون ریال در روستای آورزمان از توابع بخش سامن افتتاح شد.
وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سفر خود وارد شهرستان نهاوند شد که پس از آغازع ملیات اجرایی کارخانه تولید قند این شهر از 109 طرح آبیاری نوین در سطح 2 هزارو 200 هکتار به صورت همزمان و طرح 300 هکتاری شبکه فرعی آبیاری و زهکشی نیز بهره برداری خواهد کرد.
7523/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.