به گزارش ایرنا رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: طرح آبیاری بارانی سیستم کلاسیک ثابت زیرزمینی و آبیاری نواری(تیپ) «عزیزالله ساکی» با اعتبار یک میلیارد و 39 میلیون ریال در بخش سامن ملایر بهره برداری شد.
منصور رضوانی جلال افزود: این طرح در 51 هکتار اجرا شده است و منبع تامین آب آن از طریق یک حلقه چاه عمیق با آبدهی 20 لیتر در ثانیه انجام می شود.
وی با بیان اینکه الگوی کشت این طرح کلزا، یونجه و گندم است افزود: این طرح از اعتبارات ملی آبیاری تحت فشار استفاده کرده است.
رضوانی جلال ادامه داد: این طرح با هدف صرفه جویی در مصرف آب، جلوگیری از هدر رفت آب در مسیرهای انتقال و توزیع و افزایش کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی اجرا شده است.
وی اظهار داشت: در سطح استان همدان 147 هزار هکتار آبیاری نوین اجرا شد که 37 هزار هکتار آن در دولت تدبیر و امید انجام شده است.
به گزارش ایرنا، وزیر جهاد کشاورزی به منظور افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 116 طرح عمرانی و کشاورزی به شهرستان های ملایر و نهاوند سفر کرده است.
در سفر وزیر جهاد کشاورزی به ملایر چهار واحد صنعتی کشمش پاک کنی با اعتبار 65 میلیارد و 150 میلیون ریال بهره برداری شد.
در حال حاضر بیش از 9 هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیر پوشش سیستم های آبیاری نوین است و تنها 20 درصد از اراضی این شهرستان زیر پوش آبیاری نوین است.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.