علی مروت امیری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: عملکرد تولید و برداشت دانه های روغنی کلزا در این شهرستان در هر هکتار 2 تن و 300 کیلوگرم است.
وی افزود: پیش بینی می شود بر اساس عملکرد تولید در هر هکتار، حدود 400 تن کلزا در این شهرستان تولید شود.
مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر ادامه داد: بارش های خوب امسال در فصل پاییز موجب شد تا کشاورزان در کشت های تشویقی همچون دانه های روغنی و گیاهان دارویی ترغیب شوند.
امیری گفت: با توجه به استقبال کشاورزان از کشت دانه های روغنی کلزا و سطح سبز مطلوب کشت کلزا در این شهرستان، پیش بینی می شود سطح زیر کشت این محصول تا یک سال آینده به یکهزار هکتار برسد.
وی با بیان اینکه سیاست ها و هدفگذاری جهاد کشاورزی توسعه انواع کشت های کم آب بر است تاکید کرد: هم اکنون ملایر در کشت انواع گیاهان دارویی همچون زعفران و گل محمدی رتبه نخست استان را دارد.
مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر ادامه داد: در حال حاضر 95 درصد از کشت های پاییزه دیم و آبی در سطح شهرستان ملایر انجام شده است.
امیری بیان کرد: تاکنون 6 هزار و 800 هکتار از اراضی این شهرستان در کشت پاییزه امسال زیر کشت گندم آبی و 26 هزار هکتار زیر کشت گندم دیم رفت.
وی سطح زیر کشت جو آبی را نیز چهار هزار و 980 هکتار و جو دیم را پنج هزار هکتار عنوان کرد و افزود: از این میزان 95 درصد کشت پاییزه انجام شده است.
به گزارش ایرنا، بیش از 45 هزار هکتار از اراضی شهرستان ملایر زیر کشت انواع غلات است.
سال زراعی گذشته دانه های روغنی کلزا در بیش از 360 هکتار از اراضی این شهرستان انجام شد.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.