به گزارش ایرنا سرهنگ علی مرتضی زنگنه روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 60 نشست بصیرتی با موضوع گرامیداشت هفته بسیج و دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی در پایگاه های مقاومت بسیج و مساجد شهرستان برگزار می شود.
وی دیدار نخبگان بسیجی با امام جمعه و فرماندار ویژه ملایر، عطر افشانی و غبارروبی گلزار شهدای بهشت هاجر ملایر، بخش جوکار، سامن، زند و اسلامشهر آق گل، سرکشی از خانواده های معظم شهدا با حضور مسئولان، حضور میقات صالحان در نماز جمعه و سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه را از جمله این برنامه ها عنوان کرد.
سرهنگ زنگنه بیان کرد: همزمان با هفته بسیج 40 تن از بسیجیان نمونه زن و مرد در پایگاه های مقاومت بسیج شهرستان و فعالان و خیران جهادی تجلیل می شوند.
وی تجمع بزرگ بسیجیان عاشورایی همزمان با پنجم آذرماه با حضور گردان های بیت المقدس و سه هزار بسیجی در سالن ورزشی الغدیر ملایر با سخنرانی سردار «علی شادمانی» معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) را از محوری ترین برنامه های هفته بسیج در این شهرستان برشمرد.
جانشین فرمانده سپاه ناحیه ملایر ادامه داد: مسابقات جام فوتسال بسیج همزمان با هفته بسیج در بین 95 پایگاه مقاومت بسیج برادران برگزار می شود.
سرهنگ زنگنه برگزاری همایش بصیرتی ویژه فرهنگیان، برگزاری پنج یادواره شهدا و 2 یادواره شهدای آبروی محله و راهپیمایی «نه به اعتیاد» در راستای اجرای طرح کرامت در روستای علی آباد دمق را از دیگر برنامه های هفته بسیج برشمرد.
وی همچنین به افتتاح چند طرح اردوهای جهادی شامل تجهیز منبع آب و یک باب منزل مسکونی در روستای سنگده، تعمیر 2 باب منزل مسکونی محرومان در روستاهای حسین آباد شاملو و قلعه میرفتاح و جدولگذاری معابر روستای آشاق قلعه بخش جوکار در مجموع با اعتبار 300 میلیون ریال در هفته بسیج اشاره کرد.
جانشین فرمانده سپاه ناحیه ملایر گفت: در این هفته نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در بخش سامن و ملایر دایر و پنج طرح اقتصاد مقاومتی شامل کارگاه ها و صنایع تبدیلی با اعتباری حدود یک میلیارد و 100 میلیون ریال افتتاح می شود.
سرهنگ زنگنه ادامه داد: در چند ماه گذشته نیز یک میلیارد و 200 میلیون ریال تسهیلات برای اجرای هشت طرح اقتصاد مقاومتی توسط بسیج سازندگی سپاه ناحیه ملایر پرداخت شد.
وی بیان کرد: در طول هفته بسیج اردوهای جهادی یک و سه روزه در مناطق هدف شهرستان برگزار می شود که از 28 آبان آغاز و تا 20 آذرماه ادامه دارد.

**730 دانش آموز به اردوی راهیان نور اعزام شدند
سرهنگ زنگنه همچنین به اعزام 730 دانش آموز دختر ملایری به اردوی راهیان نور اشاره کرد و گفت: در مرحله نخست 200 دانش آموز دختر از بخش جوکار و سامن ملایر به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند.
وی ادامه داد: توسط حوزه مقاومت حضرت زینب(س) ملایر نیز در 2 مرحله 265 دانش آموز دختر به اردوی راهیان نور اعزام شدند که همین تعداد دانش آموز پسر نیز به اردوهای راهیان نور اعزام می شوند.
جانشین فرمانده سپاه ناحیه ملایر همچنین بسیج را یکی از ارزشمندترین یادگارهای امام(ره) و برکت های انقلاب اسلامی دانست و افزود: بسیج یک حرکت منطقی، عمیق اسلامی و منطبق بر نیازهای امروز دنیا و جهان اسلام است.
سرهنگ زنگنه حضور بسیج در تمامی عرصه ها همچون هشت سال دفاع مقدس، مقابله با تهدیدهای سخت و جنگ نرم و اقتصادی دشمنان، عمق بخشی داخلی با نهادینه شدن ارزش های انقلاب و اسلام در تمامی اقشار بسیج و تشکیل بسیج دهها میلیونی را از مهمترین ماموریت های بسیج عنوان کرد.
وی گفت: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب، بسیج برای جوانان شورآفرین، برای دوستان امیدآفرین و برای دشمنان بیم آفرین است.
به گزارش ایرنا، هفته بسیج از 29 آبانماه با شعار «بسیج مظهر ایستادگی، پیشرفت، وحدت و خدمت» آغاز و تا پنجم آذرماه ادامه دارد.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.