یاسر نانکلی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا هدف از اجرای این طرح را تقویت سطح علمی، مهارت ها و شایستگی های معلمان دانست و افزود: در این طرح سعی می شود با مشارکت معلمان و با هدایتی که مدیران مدارس خواهند داشت، نیازهای اصلی معلمان از طریق آنها و مدیران شناسایی شده و با استفاده از روش های گفت و شنودی از تجربه معلمان استفاده شود.
وی اظهار داشت: در این طرح اختیار به دست مدیران سپرده خواهد شد تا آموزش هایی که برگزار می شود، متناسب با دانش، نگرش، مهارت های لازم و در راستای رفع نیازهای واقعی معلمان باشد.
نانکلی عنوان کرد: محور تمامی نیازها در پیش بینی فرصت ها و موقعیت های لازم برای توسعه حرفه ای آموزگاران باید خود معلمان باشند.
وی با اشاره به اینکه این طرح جایگزین دوره ضمن خدمت معلمان دوره ابتدایی شده است ادامه داد: تمامی تلاش ما بر این است تا فرصت های یاد دهی، یادگیری و هزینه ای که مصرف می شود به صورت هدفمند باشد و نیازها را رفع کند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش همدان افزود: مشارکت فعال و مداوم معلمان در همه مراحل توانمندسازی شامل تبیین نیازها، اولویت بندی و برنامه ریزی باید مدنظر قرار گیرد.
نانکلی افزود: برنامه کارآمد با هدف رشد تخصصی و مهارت حرفه ای معلمان و تقویت هویت مدرسه و بهبود جایگاه آن در رشد حرفه ای و توانمندسازی معلمان در سال تحصیلی جاری به صورت آزمایشی در 40 مدرسه اجرا می شود.
در سال تحصیلی 98-97 نزدیک به 287 هزار دانش آموز در مدارس استان تحصیل می کنند که 165 هزار تن از آن ها را دانش آموزان دوره ابتدایی تشکیل می دهند.
9904/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.