به گزارش ایرنا، گروه های عروسکی دلقکها، موش ها، نقره ای تنان و عروسک های غول پیکر روز دوشنبه در این آیین شادپیمایی در بین کودکان همدانی حضور یافته و هنرنمایی کردند.
کودکان و نوجوانان شرکت کننده در این آیین شادپیمایی نیز با عروسکها، چترها و بادکنک های رنگی به شادی و پایکوبی پرداختند.
گروه های نمایشی از آرامگاه بوعلی سینا تا میدان امام خمینی (ره) در میان انبوه مردم قطعاتی از نمایش های خود را اجرا کردند.
طلوع جشنواره تئاتر در همدان با آیین شادپیمایی و اجرای نمایش بروی سن سیار تا چند ساعت دیگر در شهر تاریخی همدان ادامه دارد.
لحظاتی پیش از این آیین نیز المان جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان به مناسبت بیست و پنجمین سال برگزاری این جشنواره فراملی در شهر تاریخی همدان، با حضور کودکان و خانواده ها و هنرمندانی از سراسر کشور رونمایی شد.
دبیر بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با اشاره به استقبال خوب کشورهای خارجی از این جشنواره گفت: در مجموع پذیرای 13 کشور از پنج قاره جهان هستیم.
مریم کاظمی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش از ظهر امروز هنرمندان آلمانی به عنوان نخستین گروه نمایش خارجی شرکت کننده در این دوره از جشنواره وارد همدان شدند.
وی ادامه داد: گروه هنرمندان آلمانی به سرپرستی «دیمیتری نوموکونوو» نویسنده و کارگردان نمایش «سفر فوق العاده» به همدان آمده اند.
کاظمی با بیان اینکه در این دوره از جشنواره 10 نمایش خارجی در همدان به روی صحنه می رود، افزود: گروه های نمایشی به تدریج وارد همدان شده و برای اجرا آماده می شوند.
وی اضافه کرد: آذربایجان، آفریقای جنوبی، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، بلژیک، ترکیه، فرانسه، عراق، نروژ و هند کشورهایی هستند که اجرای صحنه ای دارند.
دبیر این جشنواره افزود: نمایش های «اوپس» به نویسندگی و کارگردانی «یوردی وایدال » از کشور بلژیک، «داستان یک مرد و سایه او» به نویسندگی و کارگردانی «جوزپه سمرارو» از ایتالیا، «سفر فوق العاده» به نویسندگی و کارگردانی «دیمیتری نوموکونوو» از آلمان، «جوجه اردک زشت» از ترکیه به نویسندگی «هانس کریستین اندرسن» و کارگردانی «تئودورا پوپووا لازوراوا»، «بینوایان» برگرفته از اثر ویکتورهوگو به نویسندگی و کارگردانی «کریستف تی بالت» از فرانسه در این دوره از جشنواره به نمایش در می آید.
کاظمی خاطرنشان کرد: همچنین اسپانیا و نروژ به طور مشترک نمایش «خیلی دور» را به «نویسندگی وودمن سرانو» و کارگردانی «کریستین گرانادوز» اجرا می کنند.
وی اظهار داشت: آفریقای جنوبی با نمایش «رویا» به نویسندگی «آماندا واللا» و کارگردانی «ننانلا مووانزی»، هند با نمایش «کلاغ تشنه برمی گردد» به نویسندگی «مانیش یوشی» و کارگردانی «سوییت باندیو پادیای» و آذربایجان با «داستان چوبک» به نویسندگی «آجار اول» و کارگردانی «امیل عسگر اُف» در بیست و پنجمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان حضور دارند.
دبیر این جشنواره افزود: نمایش های فوق از روز سه شنبه 29 آبان تا شنبه سوم آذرماه در مجتمع های بوعلی سینا و شهید اوینی، تالارهای فجر، مهدیه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین در سینماهای فلسطین و کانون پرورش فکری روی صحنه می رود.
بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان به دبیری مریم کاظمی و با شعار «کودک و حقوق اجتماعی و کودک و حقوق شهروندی» از امروز 28 آبان تا چهارم آذرماه در همدان برگزار می شود.
7527/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.