به گزارش ایرنا، روز دوشنبه در سالروز 25 سالگی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در پایتخت تاریخ و تمدن ایران المان جشنواره تئاتر کودک در تالار فجر همدان رونمایی شد.
رئیس جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در این آیین باشکوه گفت: جشنواره تئاتر کودک برای نخستین بار در تالار فجر آغاز شد و به همین دلیل المان جشنواره در این مکان نصب شده است.
علیرضا درویش نژاد یادآوری کرد: جشنواره تئاتر کودک کوله باری از اندوخته های ارزشمند و خاطره های شیرین برای مردم همدان دارد و با ساخت المان یاد جشنواره در ذهن همدانی ها ماندگار می شود.
وی اضافه کرد: این المان از یک ماسک تئاتر در وسط و شکوفه و گل های روئیده در اطراف آن تشکیل شده و به خوبی نماد تئاتر کودک را نشان می دهد.
رئیس بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان افزود: طرح ماسک تئاتر بر اساس قدیمی ترین ماسک تئاتر کشف شده از حفاری های منطقه لرستان منسوب به دوره هخامنشی اقتباس شده است.
درویش نژاد خاطرنشان کرد: این طرح به رنگ طلایی و نشانه آفتاب و درخشندگی برپایه ای از جنس سفال و به رنگ فیروزه ای که نمایانگر هنر سفالگری همدان است، با مشارک شهرداری همدان ساخته شد.
7527/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.