سرهنگ سعید اسماعیلی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: محور همدان - تهران، همدان - ملایر، جاده گنجنامه، غارعلیصدر، سد اکباتان، چشین و ابرو نیازمند تعریض و ایمن سازی است.
وی افزود: عرض معبر جاده همدان- تهران کم است و با بلوار بسیج حد فاصل میدان سردار همدانی تا میدان سپاه شهر همدان قابل مقایسه نیست.
جانشین رئیس پلیس راه استان همدان اضافه کرد: همچنین علت بالا بودن آمار سوانح در جاده غارعلیصدر دوطرفه بودن این جاده با وجود ترافیک سنگین است.
سرهنگ اسماعیلی ادامه داد: همچنین این جاده معبر ورودی چند روستا پر جمعیت بوده و وجود غار زیبای علیصدر بر افزایش تردد مسافران و ترافیک این جاده کم عرض افزوده است.
وی بیان کرد: تنها در تقاطع نهالستان چهار تن امسال جان باختند که با پیگیری مسئولان اجرایی قرار است در این قسمت زیر گذر ساخته شود.
جانشین رئیس پلیس راه استان همدان ادامه داد: همچنین در جاده همدان - ملایر 2 دور برگردان در پیچ مراد بلاغی و سیاه کمر وجود دارد.
سرهنگ اسماعیلی اضافه کرد: قرار گرفتن این دور برگردان ها در سر پیچ موجب بروز سوانح فوتی و جرحی شده که چندی پیش اداره راه و شهرسازی برای پیشگیری از بروز سوانح اقدام به مسدود کردن دور برگردان سیاه کمر کرد اما با پیگیری فرماندار همدان مجدد بازگشایی شد.
وی اظهار داشت: با این وجود نیازمند ایمن سازی پیچ ها و دوربرگردان های موجود در جاده همدان- ملایر با اصلاح مسیر و آشکار سازی نقاط حادثه خیز هستیم.
جانشین رئیس پلیس راه استان همدان افزود: در جاده چشین به ابرو یک پیچ با ارتفاع بالا وجود دارد که سه تن تاکنون در این قسمت جان باختند.
سرهنگ اسماعیلی اضافه کرد: جاده گنجنامه از دیگر محدوده های حادثه خیز شهر همدان است که در هفت ماهه سال جاری پنج تن در سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند.
وی عمده علت بروز سانحه در این جاده را سرعت بالا دانست و تاکید کرد: تنها راهکار پیشگیری از سوانح فوتی در جاده گنجنامه نصب دوربین های کنترل سرعت است.
جانشین رئیس پلیس راه استان همدان ادامه داد: پیچ های موجود در جاده سد اکباتان و تقاطع تفریجان از دیگر نقاط حادثه خیز شهر همدان به شمار می رود که باید برای اصلاح آن اقدام کرد.
سرهنگ اسماعیلی خواستار تدبیر ویژه و تخصیص اعتبار مورد نیاز برای ایمن سازی جاده ها به ویژه تا 30 کیلومتری ورودی شهر همدان برای کاهش آمار جانباختگان سوانح جاده ای شد.
آمار سوانح فوتی هفت ماهه سالجاری موید این است که 28 درصد سوانح فوتی در 30 کیلومتری ورودی شهرهای این استان همدان رخ می دهد که سهم جاده های ورودی شهر همدان با 43 کشته 80 درصد است.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.