عباس صوفی روز یکشنبه در نشست هم اندیشی سازمان های مردم نهاد همدان افزود: با موافقت شورای اجرایی سازمان اجلاس جهانی گردشگری هفته گذشته همدان به عنوان نخستین شهر جهان به عضویت اجلاس جهانی گردشگری (UNWTO) در آمد.
وی با بیان اینکه باید با استفاده از این فرصت، ظرفیت های حوزه گردشگری همدان را به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران به دنیا معرفی کنیم اضافه کرد: توسعه صنعت گردشگری موجب توسعه دیگر صنایع و همچنین رونق اقتصادی در همدان می شود.
صوفی توسعه صنعت گردشگری را یکی از مهمترین اهداف شهرداری همدان دانست و افزود: این نهاد به صورت تخصصی در حوزه گردشگری برنامه دارد و تلاش داریم این حوزه را در همدان فعال تر کنیم.
شهردار همدان گفت: اجلاس جهانی گردشگری به عنوان دروازه بین المللی می تواند ظرفیت های ناشناخته گردشگری همدان را برای جهانیان معرفی کند.
وی با بیان اینکه در دیدار با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، موافقت شد همدان آزمونه (پایلوت) گردشگری ایران معرفی شود ادامه داد: در همین راستا طراحی المان شهر همدان به مسابقه گذاشته شده است و این نماد در تپه حاج عنایت همدان ساخته خواهد شد.

** سمن ها بدون هیچ گونه چشمداشتی در توسعه شهر گام برمی دارند
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت و دغدغه های سازمان های مردم نهاد ادامه داد: در زمانه ای که همه به دنبال کسب درآمدهای سرشار و سود اقتصادی هستند، فعالیت دلسوختگان شهر در سمن ها جای مباهات است.
صوفی بیان کرد: خدمت رسانی به مردم مهمترین هدف مدیریت شهری همدان است و در این راستا شهرداری روزانه یک هزار خدمت را به مردم ارایه می کند.
شهردار همدان تاکید کرد: اجرای برنامه های شاد و نشاط آور برای شهروندان با هدف ارتقای نشاط اجتماعی در این شهر با جدیت دنبال می شود.
صوفی با بیان اینکه اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی بخشی از وظایف ذاتی شهرداری در ایجاد نشاط اجتماعی است اظهار کرد: در کنار اجرای برنامه های اولویت دار فرهنگی و اجتماعی کارهای عمرانی شهرداری نیز شتاب گرفته و امیدواریم با توزیع متوازن عمران شهری همراه با ارایه خدمات مساوی شهروندی به ساکنان مناطق مختلف زمینه افزایش رضایت عمومی از خدمات شهروندی فراهم شود.

** احداث بزرگترین پارک کوهستانی همدان
شهردار همدان با بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت و ایجاد بزرگترین پارک کوهستانی - جنگلی این شهر آغاز شده است اظهار داشت: این پارک کوهستانی به وسعت 102 هکتار در یکی از زیباترین مناطق گردشگری شهر همدان احداث می شود.
صوفی بیان کرد: مراحل مطالعاتی اجرای این طرح انجام شده و قرار است از منطقه حیدره تا مسیر سایت دانشگاه بوعلی سینا و نیز باغ های قدیمی فخرآباد ادامه یابد.
صوفی خاطرنشان کرد: 103 هزار اصله درخت در این پارک کوهستانی و جنگلی شهر همدان نیز کاشته می شود.
وی افزود: هم اکنون 17 هزار اصله انواع درخت در این منطقه وجود دارد و شرایط خوبی را برای تبدیل به پارک کوهستانی - جنگلی مهیا ساخته است.
شهردار همدان گفت : در همین راستا پارک فرامنطقه ‌ای 250 هکتاری در حاشیه سداکباتان ایجاد می‌شود.

** شورای اجتماعی محلات به کمک مدیریت شهری همدان می‌آید
وی با بیان اینکه شورای اجتماعی محلات با هدف کمک به مدیریت شهری همدان ایجاد خواهد شد افزود: آسیب‌های اجتماعی از مباحث مهمی است که تمام جوامع را درگیر کرده است.
صوفی تاکید کرد: مجموعه‌های مختلفی برای کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا کرده‌اند که شهرداری هم علاوه بر مشغله‌ها و مسئولیت‌های فراوانش، از جمله این مجموعه ها است.
وی ادامه داد: در همین راستا شهرداری نسبت به راه اندازی سرپناه شبانه اقدام کرده است که روزانه به بیش از یکصد نفر خدمات ارایه می کنند.
وی بیان کرد: همچنین نسبت به توزیع غذای گرم به مراجعه کنندگان در این گرمخانه اقدام لازم صورت گرفته است.

** استفاده تخصصی از ظرفیت تشکل‌های مردمی در مدیریت شهری همدان
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان نیز گفت: مدیریت شهری همدان از ظرفیت تشکل های مردمی متناسب با تخصص آنها در حوزه های مختلف استفاده می کند.
رضوان سلماسی افزود: باید تشکل های مردم نهاد و سمن ها متناسب با تخصص فعالیت خود ساماندهی شوند و شورا و شهرداری از تخصص و ظرفیت آنها در حوزه های مختلف امور شهری متناسب با موضوع و ماهیت فعالیتشان استفاده کند.
وی ادامه داد: با توجه به گستردگی فعالیت سمن ها و تشکل های مردمی باید حوزه های فعالیتی آنها بررسی و تقسیم بندی شود تا بتوان مشخص کرد که آنها چه اقداماتی می توانند در کنار مدیریت شهری داشته باشند.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان یادآور شد: سمن ها باید سازماندهی شده و تعامل و ارتباط شورا و شهرداری بر اساس تخصیص آنها باشد.

** سمن ها، رکن مهم کاهش آسیب های اجتماعی
رئیس سازمان فرهنگی ،اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان نیز گفت: ایجاد بستر مناسب برای گسترش همکاری با سمن‌ها ضروری است و این سازمان نیز از طرح ها و برنامه های سازمان های مردم نهاد حمایت می کند.
سعید خوشبخت افزود: از تمامی طرح های سازمان‌های مردم نهاد در زمینه موضوعات شهری استقبال می‌کنیم و با حمایت از این سازمان‌ها طرح‌های مناسب ارایه شده را تا مرحله اجرا پیش خواهیم بود.
وی اضافه کرد: شهرداری همدان پیشرو در ارتباط با سازمان‌های مردم نهاد است و اجرای برنامه موفق با این سازمان ها و جوانان از جمله نکات مثبت کارنامه شهرداری است.
رئیس سازمان فرهنگی ،اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان ادامه داد: مشارکت و همکاری سمن ها و جوانهای شهر در اجرای طرح های متعدد فرهنگی و اجتماعی در شهر ارزشمند و قابل تقدیر است و همواره این مشارکت ها گسترش خواهد یافت.
وی همچنین با بیان اینکه نقش سازمانهای مردم نهاد در فرهنگسازی بسیار حایز اهمیت است افزود: شهرداری همدان یک نهاد عمومی و مردمی بوده و ضروری است سمن ها به عنوان نماینده شهروندان در اجرای طرح ها یاریگر شهردار باشند.
گفتنی است؛ بیش از 400 سازمان مردم نهاد در استان همدان فعال است.
7523/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.