به گزارش ایرنا در آیین گشایش این اجلاس که با موضوع «سمینار بین المللی بهره گیری گردشگری فرهنگی از نوآوری و فناوری و برنامه فرهنگی» برگزار می شود 80 تن از اعضای اجلاس جهانی گردشگری از 30 کشور حضور دارند.
«زوراب پولولیکاشویلی» دبیرکل اجلاس جهانی گردشگری (UNWTO) سخنرانی اصلی این اجلاس است.
پس از این آیین پنل اصلی این اجلاس با حضور اعضای اجلاس در همین سالن به اجرا در می آید.
در ادامه نیز نشست خبری دبیرکل اجلاس جهانی گردشگری و رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور با حضور خبرنگاران استان و کشور برگزار می شود.
سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) مستقر در شهر مادرید اسپانیا، از نمایندگی‌های سازمان ملل متحد در بخش گردشگری است که در رابطه با امور جهانگردی سیاست گذاری می کند و امروزه پیشتازترین و شناخته شده ترین سازمان بین المللی مرتبط با سفر و گردشگری در جهان است.
در حال‌ حاضر اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری 557 عضو هستند که جمهوری اسلامی ایران نیز 16 عضو دارد.
شهرداری همدان، شرکت سیاحتی علیصدر و دهکده گردشگری گنجنامه سه عضو همدانی این اجلاس جهانی هستند.
همدان با حدود یک هزار و 800 جاذبه گردشگری به عنوان یکی از پنج شهر گردشگر پذیر کشور به حساب می آید.
آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه باستانی هگمتانه، گنبد علویان، کتیبه های گنجنامه، غارعلیصدر، برج قربان، سرابها و حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی، آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی و گردشگری این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد.
شرکت سیاحتی علیصدر به عنوان یکی از اعضای هیات رئیسه این اجلاس، برای تصاحب امتیاز میزبانی از اجلاس جهانی جهانگردی (UNWTO) در همدان نقش تاثیرگذاری را ایفا کرد.
همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران از سوی کنفرانس گفت و گوی همکاری آسیایی (ACD) به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال 2018 انتخاب شده است.
پیش از این نیز کنفرانس بین المللی گفت و گوی همکاری آسیایی (ACD) از پنج تا هفت شهریور به میزبانی همدان برگزار شد.
9904/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.