عباس صوفی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همدان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری داخلی و بین المللی است که آنگونه که باید به گردشگران معرفی نشده است.
وی اضافه کرد: این شهر در سالهای گذشته به دلیل برخی فرصت سوزی ها و کم توجهی ها از ظرفیت های عظیم حوزه گردشگری بی بهره مانده است که با پیگیری ها و اقدامات صورت در سال 2018 توسط مدیریت ارشد استان و نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی و سایر متولیان این حوزه، زمینه معرفی همدان با برگزاری رویدادهای بین المللی گردشگری در تراز جهانی فراهم شده است.
صوفی اظهار داشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته می توان برای تولید ثروت پایدار و جذب گردشگران داخلی و خارجی در شهر همدان گام های جدی و اثرگذاری را برداشت.
وی خاطرنشان کرد: مجموعه شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری همدان با حمایت جدی از میزبانی همدان از این رویداد بین المللی درصدد زمینه تولید ثروت پایدار و به تبع آن افزایش سطح خدمات و رفاه شهروندان است.
شهردار همدان بیان کرد: مردم دیار الوند شایسته بهترین و ارزنده ترین خدمات، رفاه اجتماعی و اقتصادی هستند و در همین رابطه با ارایه بسته های حمایتی در حوزه گردشگری نگاه ویژه و بلند مدتی را دنبال می‌کنیم که در این میان حمایت از سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی حوزه گردشگری در اولویت قرار دارد و رایگان کردن عوارض احداث هتل و مراکز اقامتی از سوی شورا و شهرداری همدان بخشی از برنامه ها و اهداف مورد نظر است.
صوفی افزود: سازمان جهانی گردشگری UNWTO موظف به اجرای اهداف توسعه هزاره، کاهش فقر و گسترش توسعه پایدار در کشورهای عضو است که باید از ظرفیتها و امکانات ویژه این سازمان به صورت علمی و کارشناسی برای توسعه صنعت گردشگری بهره برد.
وی ادامه داد: باید با رایزنی و ارتباط تنگاتنگ با کشورها و اعضای فعال این سازمان جهانی؛ در گام نخست جایگاه و ظرفیتهای بی نظیر تاریخی، مذهبی، فرهنگی، هنری، گردشگری و علمی همدان را در سطوح منطقه ای و فرامنطقه ای معرفی و تبیین کنیم.
شهردار همدان گفت: باید با متقاعد کردن گردشگران بین المللی کشورهای عضو از طریق معرفی مقاصد توریستی و گردشگری، منافع اقتصادی که توریسم خارجی می‌تواند با خود به همراه بیاورد و تاثیرات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ناشی از توسعه صنعت توریست و در عین حال کاهش تاثیرات زیست ‌محیطی و تاثیرات منفی اجتماعی آنها را مورد توجه و بهره برداری قرار داد.
چهلمین نشست سالانه اعضای وابسته به سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) با حضور 80 تن از اعضای این اجلاس از 30 کشور جهان از 21 تا 24 آبان به میزبانی همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران برگزار می شود.
سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) مستقر در شهر مادرید اسپانیا، از نمایندگی‌های سازمان ملل متحد در بخش گردشگری است که در رابطه با امور جهانگردی سیاستگذاری می کند و امروزه پیشتازترین و شناخته شده ترین سازمان بین المللی مرتبط با سفر و گردشگری در جهان است.
در حال‌ حاضر اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری 557 عضو هستند که جمهوری اسلامی ایران نیز 16 عضو دارد.
شهرداری همدان، شرکت سیاحتی علیصدر و دهکده گردشگری گنجنامه سه عضو همدانی این اجلاس جهانی هستند.
همدان با بیش از یک هزار و 800 جاذبه گردشگری به عنوان یکی از پنج شهر گردشگر پذیر کشور به حساب می آید.
آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه باستانی هگمتانه، گنبد علویان، کتیبه های گنجنامه، غارعلیصدر، برج قربان، سرابها و حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی، آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی و گردشگری این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد.
شرکت سیاحتی علیصدر به عنوان یکی از اعضای هیات رییسه این اجلاس، برای تصاحب امتیاز میزبانی از اجلاس جهانی جهانگردی (UNWTO) در همدان نقش تاثیر گذاری را ایفا کرد.
همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران از سوی کنفران گفت و گوی همکاری آسیایی (ACD) به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال 2018 انتخاب شده است.
پیش از این نیز کنفرانس بین المللی گفت و گوی همکاری آسیایی (ACD) از پنج تا هفت شهریور به میزبانی همدان برگزار شد.
سازمان گفت و گوی همکاری آسیایی (ACD) یک سازمان دولتی بین‌المللی است که در ژوئن 2002 پایه گذاری شده و ایده اصلی تاسیس آن نخستین بار توسط نخست وزیر تایلند ارائه شد و هدف اصلی اش توسعه همکاری بین المللی در قاره آسیا و ادغام سازمان‌هایی از قبیل اتحادیه اقتصادی اوراسیا، شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارس، انجمن ملل آسیایی جنوب شرقی و اتحادیه همکاری های منطقه ای جنوب آسیا بوده است.
7523/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.