علی مالمیر عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه عملیات ساخت موزه منطقه ای غرب کشور از مدت ها قبل تعطیل شده بود افزود: از ابتدای امسال روند ساخت این موزه دوباره از سر گرفته شده است.
وی ابراز امیدواری کرد: در آینده ای نزدیک موزه منطقه ای یکی از بزرگترین منابع گردشگری غرب کشور و عاملی مهم در جذب توریست داخلی و خارجی برای همدان به ارمغان آورد.
مالمیر با اشاره به اینکه معاون رئیس جمهوری به منظور شرکت در چهلمین اجلاس جهانی گردشگری (UNWTO) در همدان حضور دارد اظهار داشت: این موزه در محدوده تپه باستانی هگمتانه و در مجاورت مخزن امن اشیای فرهنگی و تاریخی هگمتانه ساخته می شود.
وی ادامه داد: 10 سال پیش عملیات اجرایی موزه منطقه ای در کنار مخزن امن اشیای فرهنگی و تاریخی هگمتانه آغاز شد اما به دلیل مشکلات فنی و اجرایی چندین سال احداث آن متوقف شد و با پیگیری های استاندار و مسئولان استان پس از رفع موانع اجرایی، طرح جدید آن در سال گذشته با ایجاد تغییراتی به تصویب رسید.
مالمیر افزود: اردیبهشت امسال اعتبارات لازم برای ادامه این طرح ابلاغ شد و در حال حاضر این طرح در حال اجرا است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: بعد از افتتاح موزه منطقه ای، ساماندهی خیابان های ورودی این موزه با حمایت شهرداری و استانداری همدان آغاز می شود‌.
همدان با داشتن حدود یک هزار و 800 جاذبه گردشگری، به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین جزء پنج شهر گردشگر پذیر کشور است.
9904/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.