به گزارش ایرنا، رئیس پارک علم و فناوری همدان روز شنبه در آیین انتخاب ایده های برتر که در دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد، با اشاره به انتخاب همدان در سال 2018 میلادی به عنوان پایتخت گردشگری آسیا، افزود: همدان به طرح و ایده های بکر در حوزه گردشگری و صنایع دستی نیاز دارد.
مجید کزازی اضافه کرد: در این راستا پارک و علم و فناوری نوزدهمین رویداد ایده پارک خود را به این موضوع اختصاص داد و پس از فراخوان در حدود 80 ایده از سراسر کشور برای ما ارسال و از بین آنها 24 طرح پذیرفته شد.
وی اظهار داشت: حمایت از ایده های برتربه ویژه در بخش استارتاپ ها تا تبدیل شدن به کسب و کار و ثروت از اهداف پارک علم و فناوری است.
رئیس پارک علم و فناوری همدان با اشاره به میراث طبیعی و فرهنگی بی نظیر همدان گفت: صنعت گردشگری به کسب و کارهای مرتبط در این عرصه احتیاج دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان نیز در این آیین با بیان اینکه ایران جزو 10 کشور برتر جهان در زمینه جاذبه های گردشگری است، گفت: اما کشورمان سهم اندکی از صنعت گردشگری، اشتغال و تولید ناخالص ملی از این راه دارد.
علی مالمیر، همدان را فضایی بکر و وسیع برای ایده پردازی در عرصه گردشگری دانست و افزود: دست همه ایده پردازان و خلاقان کشوری که در حوزه گردشگری یاریگر ما باشند، به گرمی می فشاریم.
وی تاکید کرد: در زمینه شناخت و معرفی جاذبه ها، حفاظت از میراث فرهنگی، تبلیغات و ارائه خدمات، ارتباط با بازار به طرح و ایده نیاز داریم.
به گزارش ایرنا، ایده های فروشگاه صنایع دستی از «حمیدرضا عبدی»، گیلیمو از «کارن آهنگری»، ساخت مجسمه از مواد دور ریز از «زهرا نجفی»، درخت هوشمند گردشگری از «سجاد یحی نتاج»، اسپرلوس از «سحر سیفی» پنج ایده برگزیده برای بخش گردشگری و صنایع دستی همدان 2018 بود.
استان های گیلان، قزوین، لرستان، تهران، سمنان، مازندران، یزد و اردبیل در این فراخوان ایده پردازی شرکت کردند.
7527/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.