به گزارش ایرنا، با فرا رسیدن فصل پائیز و کاهش دما، استفاده از وسایل گرمایشی گاز سوز بیشتر شده و در این فصل شمار مرگ ناشی از خفگی با گازمونوکسیدکربن نیز افزایش می یابد.
غفلت و بی توجهی خانواده هنگام نصب و راه اندازی وسایل گرمایشی همه ساله با آغاز فصل سرما شماری از هموطنان را دغدار عزیزانشان می کند.
رعایت نکردن جزئی ترین مسائل ایمنی نظیر نحوه نصب شیلنگ به شیر گاز، استفاده از بست و چک کردن دودکش می تواند فاجعه بار باشد.
استفاده از اتصالات استاندارد، استاندارد بودن طول شلینگ و نصب بخاری توسط افراد متخصص همواره توصیه های تکراری است که توسط بیشتر افراد نادیده گرفته می شود.
بیشتر شهروندان هنگام نصب وسایل گرمایشی به یک فرد متخصص و فنی تبدیل شده و بدون رعایت مسائیل ایمنی اقدام به نصب وسایل گرمایشی می کنند.
با وجود اینکه احتمال نشت گاز پس از نصب اتصالات وجود دارد و تست وسایل گرمایشی با هدف نشت یابی امری ضروری است اما همواره نسبت به این موضوع غفلت می شود.
شماری از شهروندان برای فرار از سرمای استخوان سوز همدان پس از نصب وسایل گرمایشی اقدام به مسدود کردن تمامی منفذها می کنند در حالیکه جریان داشتن هوا و اکسیژن در داخل خانه ضروری است.
مدیرکل پزشکی قانونی همدان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طبق بررسی های صورت گرفته بی توجهی به نکات هشدار دهنده هنگام نصب وسایل گرمایشی مهترین علت مسمومیت ناشی از گاز مونوکسید کربن در این استان بوده است.
دکتر علی احسان صالح افزود: سردرد همراه با احساس سنگینی، حالت گیجی، تهوع، استفراغ، سوزش شدید در ناحیه چشم و گلو، احساس گرفتگی و درد شدید در قفسه سینه از مهمترین علایم مسمومیت و گازگرفتگی با گاز مونواکسید کربن است.
وی اضافه کرد: شب گذشته یک پیرمرد در منطقه آبشینه شهر همدان بر اثر مسمویت ناشی از گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست داد.
فرمانده انتظامی شهرستان همدان نیز درباره مرگ این فرد توضیح داد: طبق اظهار خانواده این فرد، وی روز گذشته برای سرکشی به سمت باغ شخصی حرکت می کند.
سرهنگ جمشید باقری افزود: با توجه به گذشت پاسی از شب و تاخیر این فرد در بازگشت به منزل، خانواده نگران شده و جستجو برای یافتن او را آغاز می کنند.
وی بیان کرد: پس از حضور در خانه باغ متوجه می شوند که پدر 65 ساله آنها برای گرم نگهداشتن خود اقدام به روشن کردن آتش در داخل اتاق کوچک حاشیه باغ کرده است.
فرمانده انتظامی شهرستان همدان اظهار داشت: آنها جسد پدرشان را کشف کرده و موضوع را در تماس با مرکز فوریت های پلیسی اطلاع رسانی می کنند.
سرهنگ باقری ادامه داد: تحقیقات اولیه گویای مرگ ناشی از مسمویت با گاز مونوکسید کربن است با این وجود جسد این تحویل پزشکی قانونی شد.
18 نفر سال 95 و 16 تن در سال گذشته بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در استان همدان جان باختند.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.