به گزارش ایرنا، حجت السلام محمد کاروند روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر همدان افزود: در سال گذشته 160 نفر برای نخستین بار توسط اوقاف و امور خیریه استان به مشهد مقدس اعزام شدند که اعتبار آن از محل موقوفات خیر اندیش تامین شد.
وی اظهار داشت: هشت دستگاه دیالیز برای درمان بیماران کلیوی از محل موقوفات استان در شهر های کبودراهنگ، رزن، بهار و اسدآباد تهیه شد.
حجت السلام کاروند ادامه داد: کمک به بیماران سرطانی و سخت العلاج در همدان و ملایر انجام شد و در یک سال گذشته 45 میلیارد ریال از محل موقوفات استان در حوزه سلامت هزینه شده است که بسیاری از آن به حوزه بیماران سرطانی و کلیوی تخصیص یافت.
وی با اشاره به اینکه در اربعین امسال نزدیک به سه میلیارد ریال برای راه اندازی موکب جهت ارائه خدمت به زائران امام حسین (ع) هزینه شد، افزود: ساخت بخش 32 تخت خوابی بیمارستان ملایر و همچنین اورژانس این شهر از مهمترین برنامه های این نهاد بود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان با گرامی داشت دهه وقف گفت: امسال گروه های درمانی به 32 روستای همدان رایگان از محل موقوفات بهاءالملک خدمات رسانی می کنند.
وی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری نوشت افزار و البسه برای چهار هزار دانش اموز توزیع شد که در مجموع پنج میلیارد ریال برای کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان استان هزینه شده است.
حجت السلام کاروند اضهار داشت: در شهر همدان 120 واحد مسکونی وقف شده و هرساله در اختیار زوج های جوان قرار میگیرد که اجاره این واحدها ماهانه یک میلیون و 800 هزار ریال است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان عنوان کرد: در 2 سال اخیر نزدیک به 50 منزل مسکونی وقف امور خیریه شده است.
وی با بیان اینکه برخی فکر می کنند وقف مربوط به گذشتگان است، تاکید کرد: همه بدانند هرگاه کسی وقفی می کند این وقف به عنوان صدقه جاریه ادامه دارد و از بین نمی رود.
در حاشیه نماز جمعه نمایشگاهی با موضوع «مهرماندگار» در رابطه با وقف و امور خیریه بر پاشد.
از 15 تا 25 آبان به عنوان دهه وقف نامگذاری شده است.
9904/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.