اسدالله ربانی مهر روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال 2018 و از سه رویداد بین المللی که به کشور جمهوری اسلامی ایران داده شده است دو رویداد آسیایی و بین المللی در همدان و یک رویداد در شهر تبریز برگزار می شود و یا برگزار شده است که به نظر می رسد این رویداد در شرایط فعلی فرصت بسیار ارزشمندی برای معرفی ایران اسلامی و در مرحله بعد ظرفیت های فرهنگی و گردشگری شهرها می باشد.
وی با اشاره به اینکه همدان از گذشته تا امروز مهد فرهنگ و تمدن بوده و دارای آثار باستانی و تاریخی است اظهار داشت: متاسفانه شاید به دلایلی تاکنون این ظرفیت ها به خوبی معرفی نشده است و رویداد 2018 و برنامه های متعدد آن فرصت خوبی شد تا شاهد معرفی همدان و ظرفیت ها آن در داخل و خارج از کشور باشیم.
ربانی مهر با بیان اینکه اجلاس جهانی گردشگری گامی دیگر برای معرفی همدان و ایران عنوان کرد: استان همدان با شایستگی های فراوانی که دارد این اجلاس را به بهترین شکل ممکن میزبانی می کند.
وی تاکید کرد: در طول برگزاری رویداد همدان 2018 سمینارها و همایش های مختلف برگزار شد و تبلیغات همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی، در صدا و سیما و بیلبوردهای آزادراه ها و بزرگراه های کلان شهرها نمایش داده شد.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین المللی استانداری همدان ادامه داد: برگزاری همایش های بزرگی چون نشست سفیران فرهنگی و چند رویداد بزرگ دیگر از برنامه های رویداد همدان 2018 است که باعث شد همدان در سال 2018 به خوبی معرفی شود.
وی اضافه کرد: رویداد همدان 2018 به این برنامه های اجرا شده بسنده نمی کند و برنامه های مختلف دیگری به همین مناسبت در همدان برگزار می شود که مهمترین آن برگزاری چهلمین اجلاس جهانی گردشگری (UNWTO) در همدان است.
ربانی مهر افزود: شرکت سیاحتی علیصدر نقش موثری در میزبانی از این اجلاس دارد که در آن دیگر تنها نام یک استان یا شرکت مطرح نیست و ایران اسلامی نماینده این اجلاس بزرگ است که می تواند یک فرصت اساسی برای معرفی حوزه گردشگری کشور و همدان است.
وی با اشاره به حواشی اخیر مجمع عمومی سازمان ملل و نقش پر رنگ جمهوری اسلامی در معادلات منطقه ای و سخنان رئیس جمهور محترم در مجمع عمومی اظهار داشت: این موضوعات باعث شده است که اجلاس اخیر در همدان از اهمیت ویژه تری برخوردار باشد و باید سعی شود با همت همگانی و تلاش همه دستگاه ها این میزبانی به نحو احسن و مناسب برگزار شود تا همچون رویداد قبلی شاهد برگزاری خوب این اجلاس باشیم.
چهلمین اجلاس جهانی گردشگری (UNWTO) از 21 تا 24 آبان با حضور اعضای 150 کشور دنیا در همدان برگزار می شود.
9904
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.