با گزارش روز دوشنبه روابط عمومی آبفار استان کمال حسنی افزود: عملیات اجرایی این طرح با اعتبار 17 میلیارد ریال برای ایجاد شبکه های جمع آوری فاضلاب در روستاهای هدف گردشگری هم اکنون در حال انجام است.
وی با اشاره به مشکلات شرکت آبفار در فصل گرم سال، کمبود نزولات جوی و همچنین خشکسالی های پی در پی، اظهار داشت: تابستان امسال به دلیل کاهش بارش باران، برای استان بسیار بحرانی بود که خوشبختانه با تلاش مسئولان، همراهی دهیاران و کنترل مصرف آب، بحران کمبود آب مهار شد.
حسنی عنوان کرد: در راستای آبرسانی به روستاهای بخش مرکزی همدان، با اجرای 10 کیلومتر خط انتقال، توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی، آب شرب روستای ورکانه از منطقه کلاه قاضی تامین شد.
وی افزود: به منظور تامین آب شرب این روستا چیزی در حدود چهار کیلومتر لوله شماره 160 تامین شد و عملیات اجرایی آن هفته آینده آغاز می شود.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان همچنین با بیان اینکه کمبود آب شرب ساکنان روستای شمس آباد نیز با تنظیم قراردادی به منظور بهسازی و لایروبی چشمه ها مورد توجه قرار دارد، افزود: تامین آب شرب روستای علی آباد ورکانه نیز با حفر یک حلقه چاه در بالا دست روستا امکان پذیر شد که با بهسازی و انتقال آب چاه به داخل روستا، مشکل آب شرب مردم این روستا نیز رفع می شود.
وی با اشاره به پروژه آبرسانی به روستای باغچه گفت: این روستا یکی از روستاهای فاقد تاسیسات بود که با صرف چهار میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار، فاز نخست آبرسانی آن به اتمام رسیده است.
حسنی با بیان اینکه روستای قرخلر از جمله روستاهای دارای مشکل در بحث تامین آب شرب بود، تاکید کرد: با حفر یک حلقه چاه مکانیکی به عمق 130 متر، ایجاد خط انتقال آب این روستا عملیاتی شد و خط برق آن نیز تا 20 روز آینده به طور کامل اجرایی می شود.
وی با اشاره به فرسودگی شبکه های آبرسانی در روستای تفریجان عنوان کرد: برای حل این مشکل، حدود 16 کیلومتر شبکه با اعتباری افزون بر 10 میلیارد ریال برنامه ریزی شده است.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان بیان کرد: در هفت ماهه نخست سال جاری، جمع آوری پساب فاضلاب روستاهای یلفان و ابرو نیز در حال انجام است.
9904/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.