به گزارش ایرنا ؛ موضوع سلامت جسمانی و روحی کارکنان در همه رده ها امری مهم تلقی می شود، تا جایی که تاکید مدیران ارشد استان همدان بر ضرورت فعالیت ورزشی کارمندان ، توجه مدیران و متولیان امر را به آن معطوف می کند.
امروزه پیشرفت های تکنولوژی و اتوماسیون شدن سیستم های اداری هر اندازه که بر سرعت عمل در کار افزوده اما تحرک بدنی مدیران و کارمندان را به دلیل پشت میزنشینی کاهش داده و زمینه چاقی و افزایش وزن آنها را فراهم ساخته است.
در واقع بیشتر فعالیت های سازمان ها و اداره ها که در گذشته به صورت دستی انجام می شد هم اکنون به وسیله دستگاه ها و رایانه ها اجرا می شود و در مجموع سیستم امروزی محیط کاری بیش از توانمندی های جسمی به توانایی فکری و روانی افراد تبدیل شده است.
همین مساله نگرانی هایی را از جانب متولیان ورزش همگانی استان همدان به دنبال داشته و معتقدند بی میلی دستگاه های اجرایی به ترویج ورزش کارمندی مغایر با سیاست های شورای عالی ورزش همگانی است.

** بی رغبتی دستگاه های دولتی به حضور در مسابقات
دبیر هیات ورزش های همگانی همدان با انتقاد از نگرش دستگاه های دولتی پیرامون حضور در مسابقات کارکنان دولت گفت: همه ساله با حضور حداقلی کارمندان در مسابقات مواجه هستیم.
عباس سعیدیان افزود: در مسابقات طناب کشی کارکنان دولت استان همدان که هفته قبل برگزار شد، تنها سه دستگاه و در مجموع 32 ورزشکار شرکت کردند ضمن اینکه در بخش بانوان 2 تیم و 24 ورزشکار حضور داشتند.
وی اظهار داشت: در تنیس روی میز مردان نیز 15 ورزشکار در قالب سه تیم شرکت داشتند و در بانوان نیز تنها 9 ورزشکار حاضر شدند.
سعیدیان این وضعیت را بسیار تاسف بار دانست و گفت: هیات ورزش های همگانی استان همدان به عنوان متولی برگزاری مسابقات کارکنان دولت از طریق اداره کل ورزش و جوانان و به صورت اتوماسیون اداری شرایط ثبت نام برای حضور در رقابت ها به تمامی دستگاه های اجرایی ارسال شده است اما با بی میلی آنها مواجه هستیم.

** توجه به ورزش کارکنان ضروری است
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با تاکید بر لزوم ترویج ورزش در بین دستگاه های اجرایی گفت: توجه به مشارکت همه جانبه کارمندان و کارکنان دولتی و بخش خصوصی به ورزش بسیار ضروری و حایز اهمیت است.
سید سعید شاهرخی افزود: مدیران اداره ها و دستگاههای اجرایی استان باید به مقوله نشاط ، شادابی و سلامت جسمانی کارکنان توجه ویژه‌ای داشته و ترویج ورزش در بین آنها را جدی بگیرند.
وی اضافه کرد: ترویج ورزش میان کارکنان به طور حتم موجب شتاب بخشی به امور اداری از سوی کارمندان می شود.
شاهرخی بیان کرد: برای داشتن جامعه سالم باید ورزش همگانی را نهادینه کرد بنابراین اداره ها هم باید در این موضوع مهم نقش آفرین باشند.
وی با بیان اینکه ورزش کارمندی در راستای ورزش همگانی است، خاطرنشان کرد: ورزش موجب ارتقای روحیه و افزایش کیفی فعالیت کارمندان در اداره ها می شود و هزینه در ورزش سرمایه ‌گذاری بلند مدت است.

** تعیین 14 رشته ورزشی برای جشنواره کارمندان همدان
معاون اداره کل ورزش و جوانان همدان گفت: 14 رشته ورزشی برای جشنواره فرهنگی ورزشی کارمندان دولت این استان تعیین و به تصویب رسیده است.
عباس قهرمانی اظهار داشت: جشنواره فرهنگی ورزشی ویژه کارکنان نیمه اول آبان ماه امسال با حضور کارکنان دستگاه‌های دولتی استان در حال برگزاری است.
وی بیان کرد: تقویت روحیه نشاط و شادابی کارکنان، ایجاد انگیزه مضاعف در بین آنها در راستای کاهش عوارض ناشی از بی تحرکی و تشویق و ترغیب کارکنان برای مشارکت پویا در فعالیت های ورزشی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.
قهرمانی ادامه داد: مسابقات بخش بانوان در رشته های والیبال، تنیس روی میز، دارت، طناب کشی و آمادگی جسمانی، بدمینتون و رقابت مردان در رشته های بدمینتون، زورخانه ای، فوتسال، والیبال، تنیس روی میز، طناب کشی، دارت و آمادگی جسمانی در حال انجام است.

** ورزش در سبد شغلی کارمندان قرار گیرد
رئیس هیات ورزش های همگانی نیز در این باره گفت: بر اساس طرح توسعه سند ورزش همگانی انتظار می رود کارمندان به عنوان یکی از قشرهای مهم نیز مورد توجه جدی قرار گیرند.
هادی سبزواری افزود: علاوه بر اجرای رقابت های مختلف ورزشی کارمندان باید در راستای برگزاری ورزش صبحگاهی در دستگاه های اجرایی استان همدان قبل از شروع رسمی کار اقدام شود.
وی از مدیران دستگاه های اجرایی خواست نسبت به حضور در مسابقات ورزشی کارکنان دولت با ترکیب کامل همکاری کنند تا از فرصت حضور در مسابقات قهرمانی کارکنان کشور نیز بهره مند شوند.
سبزواری خواستار واگذاری سالن های ورزشی سایر ارگان ها برای فعالیت ورزش صبحگاهی شد و افزود: از نهادهای دولتی درخواست می شود تا سالن های ورزشی خود را در ساعات ابتدایی صبح برای فعالیت ورزش صبحگاهی آقایان و بانوان به صورت رایگان واگذار کنند.
وی افزود: براساس برنامه ریزی اجرایی، هم اینک سالن های ورزشی دستگاه ورزش و جوانان استان همدان در 2 بخش مجزا ویژه آقایان و بانوان به صورت رایگان ارایه می شود.
رئیس هیات ورزش های همگانی همدان یادآور شد: هم اکنون ورزش کارمندی، کارگری، آموزش و پرورش و شهرداری نیازمند سازماندهی مناسب و ترویج ورزش همگانی است و تصویب ورزش صبحگاهی و همگانی کارمندان گام موثری در تحقق این هدف است.
وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی در ترویج ورزش همگانی ارتقای سطح سلامت جامعه و کاهش آسیب های جسمانی و روحی است و این طرح از مصادیق اقتصاد مقاومتی بوده و باعث کاهش هزینه های درمان می شود.
2087/7520
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.